Siemens d.o.o. Beograd, ove godine pokreće novinarsko takmičenje „Kroz inovacije do zelene budućnosti“, u želji da doprinese razvoju svesti ljudi o potrebama čovečanstva za energijom i očuvanju životne sredine. Mogu da učestvuju svi novinari koji su objavljivali članke na temu zelenih tehnologija, energetske efikasnosti i zaštite životne sredine u oblastima industrije, energetike i medicine, u štampanim medijima ili na Internetu između 1. marta i 31. avgusta 2010. godine.
Petočlani žiri, sastavljen od predstavnika Siemens d.o.o Beograd, profesora sa Elektrotehničkog fakulteta i strukovnih novinara, 15. septembra proglasiće tri najbolja novinarska rada, a pobednici će pored plakete, biti nagrađeni i novinarskim putovanjem u Berlin.
„ Da bi se u budućnosti sprečilo globalno zagrevanje, i istovremeno obezbedio ekonomski rast i prosperitet, neophodno je da se energija proizvodi i koristi na način koji ne ugrožava životnu sredinu i klimu. „Zelene“ tehnologije predstavljaju industriju sa velikom stopom rasta, pa je tako Siemens u 2009. godini u ovoj oblasti ostvario prihod od čak 24 milijardi evra, zahvaljujući bogatom portfoliju tehnologija i proizvoda koje čuvaju životnu sredinu i u tom procesu imaju ključnu ulogu. Dobra vest je da su mnoga od ovih tehnoloških rešenja već dostupna na tržištu i u skoro svim slučajevima ušteda energije koja se pomoću njih ostvaruje u potpunosti da otplaćuje njihovu implementaciju i to u kratkom vremenskom periodu“, izjavio je Tihomir Rajlić, generalni direktor kompanije Siemens d.o.o. Beograd.
Primarni cilj takmičenja „Kroz inovacije do zelene budućnosti” je razvijanje, negovanje i unapređenje kvaliteta medijskog izveštavanja o energetskoj efikasnosti, primeni zelenih tehnologija i zaštiti životne sredine u oblastima industrije, energetike i medicine. Novinari se ohrabruju da identifikuju specifična tehnološka pitanja u zemlji i apostrofirajući ih doprinesu promeni društveno-ekonomskih uslova, sa posebnim fokusom na tome kako tehnologija može zaista koristiti životima ljudi, kako može doprineti poboljšanju života svih u regionu i postati motor za socio-ekonomski rast.
Sekundarni cilj je podsticanje rastuće povezanosti i dobre volje među predstavnicima medija. Stvaranjem platforme za dijalog i međusobno delovanje, takmičenje „Kroz inovacije do zelene budućnosti” nastoji da poboljša saradnju i svest svih koji su angažovani u potrazi za novinarskom izuzetnošću. Ukoliko želite da saznate više o novinarskom takmičenju „„Kroz inovacije do zelene budućnosti“ posetite Web stranicu: www.siemens.rs/novinarska-nagrada.