Pre neki dan u novinama smo čitali koji su to naši najpoznatiji brendovi otišli u ruke stranih vlasnika, uglavnom hrvatskih i slovenačkih. Danas se pojavio apel udruženja Moja Srbija koje se zalaže za kupovinu domaćih proizvoda na potrošače, u kome se kaže da promena vlasništva nad preduzećem Droga Kolinska ne znači da je Srbija izgubila svoje poznate brendove.
Oni kažu da sve dok se „Smoki“, „Bananica“, „Karađorđe“ i ostali proizvodi firmi iz sastava ove kompanije proizvode u Srbiji, od domaćih sirovina, oni predstavljaju domaće proizvode.
„Domaćim proizvodom se smatra svaka roba koja je proizvedena u Srbiji, bez obzira na vlasništvo nad preduzećem, ukoliko vrednost uvoznih sirovina i poluproizvoda utrošenih za proizvodnju robe ne prelazi 50 odsto njene fabričke cene“, kaže Uroš Delić, projekt menadžer udruženja „Moja Srbija“. Delić dodaje da najmanji deo novca koji se izdvoji za kupovinu nekog proizvoda odlazi u džepove vlasnika kompanije.
Iz menadžmenta „Droge Kolinske“ najavljuju velika ulaganja u srpske brendove i njihovu internacionalizaciju. Više od polovine zaposlenih i proizvodnih kapaciteta ove kompanije je u Srbiji. „Nadamo se da će najavljene promene domaćim proizvodima otvoriti nova tržišta, i povećati obim proizvodnje i izvoz, što će dovesti do otvaranja novih radnih mesta i priliva investicija u našu zemlju. Očuvanje proizvodnje u Srbiji i dovođenje što većeg broja investitora, bez obzira na njihovu nacionalnu pripadnost, će dovesti do povećanja standarda i razvoja domaće privrede“, objašnjava Delić.
Udruženje „Moja Srbija“ skoro dve godine sprovodi kampanju „Birajmo domaće“ kojom podstiče građane da prilikom kupovine odaberu robu koja se proizvodi u Srbiji, jer na taj način omogućavaju da novac ostane u našoj zemlji, da se čuvaju radna mesta, pune socijalni, zdrastveni i penzioni fondovi i poboljšava standard građana.