Ministar infrastrukture Srbije Milutin Mrkonjić kaže da se zalaže da se pruga Beograd-Bar rekonstruiše do 2014. godine, sa ciljem da vozovi relaciju od 450 kilometara prelaze za sedam sati.
Od vozova koji putuju 30 km na čas, Mrkonjić kaže da postoji mogućnost da dođemo do prosečne brzine vozova od 85 kilometara na sat, i da bi se tako godišnje prevozilo 5,2 miliona tona robe, umesto sadašnjih oko milion tona, i da bi se dnevno tom prugom prevozilo 8.000 ljudi.
Studija izvodljivosti koju je uradio italijanski Italfer predviđa da do 2020. godine prosečna brzina vozova bude 160 kilometara, ali je Mrkonjić danas rekao da je sasvim dovoljno 85 kilometara, ali da se ubrza rekonstrucija i da se završi do 2014. godine. Da ne preterujemo.
Pomoćnica ministra saobraćaja Crne Gore Vida Stevanović je kazala da je za Crnu Goru ta varijanta prihvatljiva i dodala da Crna Gora najviše može obezbediti 138 miliona evra za obnovu pruge, koliko i predviđa studija. Na osnovu Studije, za rekonstrukciju pruge potrebno je 336 miliona evra, od čega Srbija treba da obezbedi 198 miliona evra. Ostatak novca semože obezbediti od italijanskih i srpskih firmi koje imaju interes za saradnju, i od međunarodnih institucija, dok je pomoćnica crnogorskog ministra Vida Stevanović kazala da treba razmisliti i o obezbeđivanju bespovratnih sredstava iz pretpristupnih fondova EU.