Generalni direktor kompanije Carlsberg Group Srbija Aleksandar Radosavljević predstavio je godišnje rezultate poslovne 2009. i najavio ciljeve i dalja ulaganja za 2010. godinu.
Radosavljević je istakao da je prethodna godina bila izuzetno naporna za industriju, ali da ju je Carlsberg uspešno završio i sa 24,3 odsto udela potvrdio jako drugo mesto na srpskom tržištu. Proizvedeno je 1.556.000 hektolitara piva, od čega je 10 odsto upotrebljeno za izvoz, najviše u Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru.
Iako se Carlsberg dobro drži, Srbija beleži najveći pad potražnje za pivom od svih zemalja u regionu. To je posledica ekonomske krize, ali i povećanja akciza na pivo. Čitava Evropa beleži pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu: u EU je prosek 4 odsto, Hrvatskoj 5 odsto, Bugarskoj 9 odsto, a u Srbiji čak 14 odsto.
„Po visini akciza, Srbija se nalazi na polovini liste evropskih zemalja što ne odgovara i trenutnom BDP-u u Srbiji. Veliko povećanje cene piva, uz stagniranje prosečne plate, dovelo je do pada potražnje, pošto su potrošači počeli da biraju prioritete. Od cene jednog piva, 45 odsto odlazi direktno u republički budžet“, naveo je Radosavljević. Ipak, on očekuje da će 2010. godina doneti bolje rezultate i dalje povećanje tržišnog udela Carlsberga za oko dva odsto.
Od preuzimanja pivare u Čelarevu 2004. godine Carlsberg je uložio 160 miliona evra u poboljšanje poslovanja u Srbiji. Na ime poreza i doprinosa ova kompanija je do sada odvojila skoro 126 miliona evra. U ovoj godini biće investirano dodatnih 14 miliona evra, od čega većina za proizvodnju, plasman i promociju nove staklene ambalaže.