Najneuspelija u nizu neuspelih reformi u Srbiji je promena svesti, koja će prema najavama domaćeg političkog vrha biti „sve i svja“ predstoječih bolnih, ali temeljnih ekonomskih i društvenih reformi. Istu floskulu ponavljale su sve prethodne vlade u proteklih 13 godina, a iz političkih monologa se nametao zaključak da bi oni bili mnogo uspešniji i kvalitetniji u vođenju države, kada bi imali bolji narod ISPOD sebe. I nraod je po anketama javnog mnjenja uglavnom izjavljivao da bi bio mnogo bolji kada bi imao sposobnije političare IZNAD sebe.
I time je manje više sve rečeno o promeni svesti u Srbiji. Kada bi politička „elita“ zaista bila namerna da ozbiljno radi na promenama preovlađujućih stavova i ponašanja, to bi značilo da joj je cilj da podanike „reformiše“ u građane sa integritetom. One koji će da misle svojom glavom, da se osećaju odgovornima za sopstveni život, da imaju hrabrosti da stanu iza svojih stavova i odluka, i da jako puno rade kako bi bili nezavisni i upravljali svojim životom. Takvi ne bi čekali da ih u bolju budućnost povede „strogi ali pravični otac nacije“. Sa takvima bi i ovdašnji političari postali višak na birou rada.
Prema tome, strah da će u Srbiji doći do tektonskih potresa koji će većinu naterati da konačno počnu da se bave svojim životom, umesto da ga troše čekajući da se u Srbiji dogodi političko i ekonomsko čudo je – neosnovan, puki politički marketing. Možemo mirno da zaspimo, siromašni, ali srećni što će uvek neko drugi misliti umesto nas, makar i pogrešno.
Stoga ne čudi da je najava rekonstruisane vlade o promeni svesti kao temelju predstojećih reformi u medijima završila kao slogan za „jednokratnu upotrebu“, te da kao novinarska tema nije uspela da „poživi“ ni nedelju dana, o čemu svedoči i sledeći grafikon:
Reč nedelje je naša stalna rubrika – svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.