Industrija video-igara jedna je od retkih koja beleži rast tokom pandemije koronavirusa. Jedan od razloga svakako je taj što su ljudi primorani da budu kod kuće. Dakle, imaju više slobodnog vremena pa se okreću igrama, kaže za eKapiju Nikola Čavić, predsednik Srpske gejming asocijacije.
– Beleži se porast u igranju video-igara na svim platfomama. Podaci sa platforme Steam pokazuju da se svaki dan obaraju rekordi u broju igrača – navodi Čavić. Prema njegovim rečima u nekim kategorijama je došlo do rasta i od 80%, a on postoji i u finansijskom segmentu, iako nije tako visok.
Čavić podseća da je i kroz istoriju industrija video-igara bila otporna na ekonomske krize.
– Ako se osvrnemo na ekonomsku krizu 2008. godine, treba reći da je industrija video-igara to jako dobro podnela. Razlog za to može biti i taj što je odnos novca i količne zabave koju igre nude definitivno povoljan. Jedna kvalitetna PC igra može da se kupi i za 10-20 eura i može da ponudi desetine sati zabave, što je prilično više u odnosu na knjige, filmove ili druge vidove zabave – kaže Čavić.
Domaća industrija igara, kako on kaže, deo je globalne industrije, te očekuje rast i na našem tržištu.
– Ovo je globalni fenomen i podaci su relevantni i za domaću scenu, pa ja očekujem da i lokalne kompanije beleže rast – smatra naš sagovornik.
Prema njegovim rečima, sve kompanije, pa tako i one u gejming indusriji suočavaju se sa izazovom da poslovanje vrate u normalu, pre svega u logističkom smislu.
– One kompanije koje se brzo organizuju i ponude dodatne proizvode mogu da očekuju i veći rast – kaže Čavić i podseća da je i pre pandemije industrija video-igara važila za jednu od najperspektivnijih.
Izvor: Investitor.me