Pandemija korona virusa nije uticala samo na učvršćivanje ili prekidanje veza među ljudima, već i na njihov odnos prema brendovima. Istraživanje pod nazivom Brand Intimacy COVID Study pokazalo je su američki potrošači tokom ove zdravstvene krize postali još privrženiji svojim omiljenim brendovima, među kojima se po rezultatima posebno ističe Apple.
Dokazano je, stoji u ovom istraživanju, da brendovi koji gaje emocionalnu vezu sa svojim potrošačima imaju veće prihode i profite od onih koji tome ne poklanjaju naročitu pažnju.
Među onima sa najvernijim potrošačima na američkom tržištu izdvaja se Apple, koji je pre pandemije bio na trećem mestu ove liste ali je tokom iste izbio na njen vrh. Taj uspeh ostvario je zahvaljujući milenijalcima i ženskim potrošačima. Oni su ovaj brend zavoleli zato što ispunjava njihova očekivanja, zato što su Apple-ovi uređaji neizostavni u njihovim svakodnevnim životima i zato što imaju osećaj da se korišćenjem ovih uređaja konstantno unapređuju.
Na drugom mestu liste nalazi se Disney, a sledi ga Amazon koji uspeh duguje emocionalnoj vezi koju sa njim ostvaruju muški potrošači.
Pomenuto istraživanje pokazalo je i da su tokom pandemije potrošači bili zainteresovaniji za medijske sadržaje nego pre pojave korona virusa, što je doprinelo rastu interesovanja za Google i Youtube. Trgovinski lanci su takođe porasli u očima potrošača – zabeležen je skok emotivne vezanosti za njih od 9,4 odsto.
Za sve ovo postoji objašnjenje u vidu marketinških strategija ovih brendova i njihove spremnosti da se brzo adaptiraju na krizne okolnosti, ali ne treba zaboraviti ni da bar deo njihovog uspeha leži i u stvarnim potrebama potrošača, koje se posle pandemije mogu promeniti.
Izvor: Visual Capitalist
Foto: Pixabay