Nemački automobilski gigant Folksvagen osmislio je i napravio prototip robota koji će u garažama služiti kao pokretni punjač za električne automobile.
Pre 12 godina kada je Tesla Motors na tržište lansirao prvi potpuno električni auto, niko nije mogao pretpostaviti da će danas gotovo svi veći proizvođači vozila imati svoje modele sa pogonom na struju. Na tržištu električnih vozila sada postoji široka i raznolika ponuda, ali svet još uvek oskudeva u inrastrukturi za punjenje električnih vozila.
Kako radi robot-punjač?
Naime, skoro nigde u svetu još uvek nema dovoljno stanica za punjenje električnih vozila, niti je realno očekivati da u skorije vreme one budu tako brojne kao što su benzinske pumpe.
Zato je punjenje ovakvih automobila postalo atraktivno tržište, još uvek ne preterano zasićeno konkurencijom. U ovome su poslovnu šansu videli startap Volta Čardžing, ali i neki tradicionalni tržišni igrači poput Poršea i Folksvagena. Upravo nemački auto-gigant krajem prošle godine završio je prototip robota koji se sam kreće po parkingu i puni električne automobile.
Zvuči kao početak sci-fi filma u kojem će roboti sve raditi sami, pa i dizati pobune protiv ljudi, ali zapravo istina je mnogo jednostavnija. Ovi roboti će biti stacionirani u javnim garažama i radiće na poziv. Taj poziv je moguće uputiti preko specijalne mobilne aplikacije. Pošto robot dobije zadatak, on sam dolazi do automobila kojem je potrebno punjenje, sam otvara vratanca ispod kojih je priključak za struju i sam priključuje kabl koji auto napaja iz prenosnog uređaja. Dok se pomenuto vozilo puni robot može opslužiti još nekoliko njih. Kada završi sve zadatke, on dolazi po svoju opremu, kupi je i vraća na mesto.
Ovakvu samostalnost omogućavaju mu kamere, laseri, skeneri i usltrasonični senzori. Na taj način robot uspešno izbegava prepreke i prepoznaje svoje zadatke.
Foto: Mikes-Photography, Pixabay