Korisničko iskustvo je na prvom mestu, pa se može reći da prioritet u poboljšanju istog ne poznaje granice inventivnosti i upotreba i razvoj modernih tehnoloških rešenja su i sami vođeni tom potrebom.
Duži niz godina su „aplikacije za poboljšanje aplikacija“ u fokusu tehnoloških članaka koje čitamo, pa je vreme da saznamo prave činjenice, sa terena što bi se reklo i čujemo kakva su bila očekivanja i koji su bili rezultati implementacije APM rešenja (rešenje za upravljanje performansama aplikacija) jedne kompanije. Danas, sve veću potrebu za APM rešenjima diktiraju vaši korisnici kojima je besprekorno iskustvo krucijalno, vidimo i u saradnji kompanija Saga New Frontier Group koja je implementirala Cisco AppDynamics APM svom dugogodišnjem klijentu, vodećoj banci u Srbiji – Banca Intesa.
Korisnička aplikacija, odnosno platforma za mobilno bankarstvo Banca Intese – Mobi, pravo je ogledalo modernog bankarstva i pobrojala je mnoge simpatije klijenata banke, što govore i brojke svakodnevnog registrovanja novih korisnika (trenutno je ukupan broj korisnika oko 280.000). Kao takva, opslužuje veliki broj korisnika u isto vreme, izvršava različite akcije i svaki klijent s pravom očekuje apsolutno besprekorno funkcionisanje iste. Klijent je uvek u pravu, naročito ako je akcija koju preduzima nakon lošeg iskustva s aplikacijom objavljivanje te nelagodnosti na društvenim mrežama.
Banci su korisnici na prvom mestu, pa se Mobi platforma redovno razvija i napreduje u skladu sa novim tehnologijama – bez obzira na potencijalni rizik kvarenja reputacije ako se nove verzije ne pokažu u najboljem svetlu. Uspešno sprovođenje takvog koncepta razvoja je moguće samo uz upotrebu kvalitetnog APM sistema. Svaka analiza iziskuje praćenje i određeno vreme, a u ovom slučaju vreme je krucijalni faktor.
Međutim, da bude još zanimljivije, klijentski deo aplikacije je radio odlično, dok u backendu, ispostavilo se da je data centar imao prostora za mnoga poboljšanja performansi. Naročito je postojao rizik od usporavanja sistema u trenutku kada je tekla završna faza implementacije novog bankarskog core sistema.
„Korišćenjem Cisco AppDynamics APM-a ispunili smo dva zahteva i to da monitoring alat mora besprekorno da radi na produkcionom delu aplikacije, kao i da radi monitoring do najsitnijih detalja, bez usporavanja aplikacije“ – naveo je naš sagovornik Bojan Živančević, menadžer poslovnog razvoja u IT kompaniji Saga New Frontier Group.
Sve može bolje, pa tako i postupak pronalaženja problema u aplikaciji uvek može biti brži i jednostavniji. Analiza tog procesa ukazala je na to da ima velikog smisla za implementacijom APM rešenja. Rezultat je iskazao puni potencijal korišćenje core APM-a i proces dijagnostifikovanja problema sa pola sata sveden je na 2-3 minuta.
Složena arhitektura, koja ne uključuje sve komponente sistema na istoj lokaciji je još jedan zalogaj koji nije predstavljao prepreku. Često su te komponente vlasništvo trećih lica, pa je čak i tada APM sistem slao obaveštenja sa detaljnim informacijama o mestu i uzroku grešaka – bilo da je u pitanju deo kôda ili nešto drugo.
To je lepota ove priče, nastavlja Živančević, jer klijentima možemo da pokažemo pravu vrednost APM-a, što će reći, ne radimo Proof of Concept, već Proof of Value na živom sistemu – na produkciji i postižemo vrhunske rezultate. Ovakva vrsta monitoringa se može primeniti i na end-user sistemima, ne samo u backendu, što je logičan korak u implementaciji i poboljšanju zadovoljstva korisnika.
„Cisco AppDynamics nam je omogućio da dođemo do merljivih rezultata u produkcionom praćenju naših servisa, u skraćenju vremena u odgovoru na probleme koji se javljaju i povećanju ukupnog nivoa dostupnosti servisa“ – rekao nam je Dejan Gošić, Direktor odeljenja za upravljanje ICT aplikativnom arhitekturom, Banca Intesa.