U poslovnoj 2019. godini, 250 najvećih maloprodajnih lanaca ostvarilo je ukupno 4,85 biliona dolara prihoda, što čini ukupan rast od 4,4 odsto, navodi se u izveštaju konsultantsko-revizorske kompanije Deloitte „Globalna snaga maloprodaje“.
Globalna snaga maloprodaje – 250 najuspešnijih
Udeo prvih 10 maloprodajnih lanaca u sveukupnom prihodu najuspešnijih 250 ponovo se povećao, i to na 32,7%, u odnosu na 32,2% u prethodnoj godini. Rast prihoda od maloprodaje opao je u poslovnoj 2019. godini za prvih 10 lanaca za 1,9 procentnih poena od prošle godine – na 4,4%, isto kao i među najuspešnijih 250 lanaca, na osnovu ukupnog prosečno ponderisanog iznosa prihoda korigovanog za kursne razlike. Među 10 vodećih maloprodajnih lanaca na svetu i dalje su najzastupljenije američke kompanije: sedište sedam od deset najuspešnijih svetskih lanaca nalazi se u SAD.
Minimalni prihod potreban za ulazak kompanije među 250 vodećih maloprodajnih lanaca je 4 milijarde dolara, u odnosu na 3,9 milijardi dolara prethodne godine, dok je prosečan prihod kompanije 19,4 milijarde dolara.
Sa najvećim brojem kompanija (135) na listi najuspešnijih 250, sektor robe široke potrošnje (FMCG) ostvario je 66% prihoda u poslovnoj 2019. godini. Trgovci na malo u ovom sektoru imaju najveći prosečan maloprodajni prihod (23,7 milijarde dolara), ali to je sektor sa niskom maržom i najnižom neto profitnom maržom među svim sektorima (2%).
Najveći broj maloprodajnih lanaca sa liste najuspešnijih 250 nalazi se u Evropi, sa 87 kompanija smeštenih u ovom regionu. Severnoamerički maloprodajni lanci su ostvarili skoro polovinu ukupnog prihoda kompanija sa ove liste u poslovnoj 2019. godini i imaju najveći prosečan prihod od maloprodaje, 28,6 milijardi američkih dolara, što je mnogo više od prosečnog prihoda kompanija sa liste vodećih 250, koji iznosi 19,4 milijarde dolara.
O izveštaju „Globalna snaga maloprodaje“
U ovom izveštaju je predstavljeno vodećih 250 maloprodajnih lanaca, na osnovu javno dostupnih podataka za finansijsku 2019. godinu (fiskalna godina koja se završila 30. juna 2020.). Analizirali smo njihovu uspešnost u različitim državama i proizvodnim sektorima. Izveštaj takođe sadrži pregled ekonomskih izgleda na globalnom nivou, pregled 50 najbrže rastućih, kao i pregled maloprodajnih lanaca koji su se po prvi put našli među vodećih 250.