Prema istraživanju kompanije SAS sprovedene u regionu, petina potrošača (19 odsto) se izjasnila da su spremni da više troše nakon sprovođenja vakcinacije, dok će samo desetina ispitanika (10%) smanjiti potrošnju.
Međutim, neka preduzeća bi mogla propustiti ovu priliku da povećaju prihode. Gotovo polovina (47%) potrošača reklo je da će odustati od korišćenja određenog brenda nakon samo jednog ili dva loša korisnička iskustva. Iako četiri petine (81%) smatra da se korisničko iskustvo poboljšalo od početka pandemije, svaki drugi (56%) je ipak promenio dobavljača tokom tog perioda.
Niske cene i posebni popusti neće biti dovoljni da zadrže potrošače. Dok je petina (23%) ispitanika promenila dobavljača zbog nižih cena i boljih popusta, 20% se odlučilo za dobavljača koji nudi jednostavnije i lakše korišćenje usluga na internetu. U međuvremenu, 16 odsto potrošača se odlučilo za dobavljače koji nude brže ili pogodnije opcije isporuke.
Upitani da navedu tri najvažnija parametra kada se odlučuju za kupovinu, ispitanici su naveli:
• Dve trećine (60%) kupaca smatra da su niske cene i posebni popusti među tri najvažnija parametra
• Polovina (55%) ceni jednostavnost kao ključni deo korisničkog iskustva.
• Polovina (48%) je među tri najvažnije stavke da se s kompanije pošteno i odgovorno ponašaju
• 46 odsto navodi dobru korisničku uslugu tokom zabrane kretanja zbog pandemije kao ključnu za korisničko iskustvo.
Iako većina (60%) potrošača smatra niske cene i posebne popuste kao glavno merilo kada se odlučuju za određeni proizvod ili uslugu, pandemija je pokazala da sama cena ne diktira ponašanje kupaca.
Potrošači su sada spremniji da daju lične podatke kompanijama
Potrošači su sada spremniji da daju lične podatke kompanijama. Trećina (33%) ispitanika izjavila je da je veća verovatnoća da će lične podatke sada deliti sa preduzećima nego pre pandemije, dok je 20% opreznije nego ranije. Trećina ispitanika koji su spremniji da podele svoje podatke navela je da će to učiniti zbog boljeg korisničkog iskustva.
Svest kupaca o prevarama na digitalnim kanalima je znatno porasla tokom pandemije. Više od dve trećine potrošača (69%) je sada ili opreznije kada je reč o prevarama ili su to čak lično doživeli. Izveštaj navodi da je organizacijama potrebna napredna analitika kako bi se obezbedila efikasna zaštita od prevara, a da istovremeno omoguće besprekorno korisničko iskustvo potrošačima.
Jasno je da će pandemija trajno promeniti ponašanje kupaca. Nakon već nastalih promena, samo 28% će se vratiti istim navikama kao pre pandemije. Skoro dve trećine (62%) svih kupaca se neće vratiti u „normalno stanje“, a 35% njih kaže da će još više koristiti onlajn i digitalne aplikacija nego što ih koristi trenutno.