Na Starom kontinentu raste broj “energetskih turista”, stanovnika hladnijih predela koji zimu provode na jugu gde je toplije. To su mahom građani zemalja EU i sa severa kontinenta kojima se zbog krize s energentima, sa kojom se suočavaju njihove zemlje, više isplati da zimu provedu u inostranstvu nego plaćanje grejanja u domu, piše portal Biznis u regionu.
Usled porasta visine računa za gas i električnu energiju, Velika Britanija savetuje svoje građane da nastupajuće zimske mesece provedu u toplijim predelima. Pojedine računice su da će za zimsku sezonu prosečni trošak grejanja biti oko 20 funti dnevno.
S druge strane, tur operateri se reklamiraju s ponudom za bliže destinacije koje uključuju i avio karte da dnevni trošak u hotelu na sunčanoj destinaciji može da košta od 20 do 25 funti po danu.
Kanari popularna destinacija
Predstavnici turističke industrije Grčke, Španije i Kanarskih ostrva već sprovode kampanje u kojima kao svoj najveći adut ističu blagu klimu i broj sunčanih dana.
Grčka vlada će pokrenuti kampanju u celoj Evropi vrednu nekoliko miliona evra sa sloganom „Želiš li ponovo da osetiš 20? Grčka je pravo mesto za to“.
Britanski mediji prenose i izjave španskih turističkih zvaničnika da je „boravak u Španiji ne samo prijatniji tokom zime zbog povoljnih vremenskih prilika već donosi uštedu u odnosu na skok cena grejanja u Velikoj Britaniji ili Nemačkoj“.
Da li je energetski turizam šansa za zemlje regiona?
I crnogorska turistička privreda osmisliće ponudu kako bi privukla novu kategoriju turista koja je na globalnoj sceni definisana kao “energetski turisti”, zaključak je sastanka održanog u Privrednoj komori Crne Gore prošle sedmice.
Kako se navodi u saopštenju, ponuda će se odnositi na i dalje aktulenu ciljnu grupu digitalnih nomada iz centralne i zapadne Evrope i nove goste – energetske turiste.
Najavljeno je da će adekvatna ponuda biti promovisana u Londonu na najvećem turističkom sajmu WTM London koji se održava od 07. do 09.11.
Predstavnici hotelijera u Crnoj Gori očekuju da bi mogli da privuku kategorije starijih turista i porodice s decom koje bi boravile više sedmica u toj zemlji.
I u Hrvatskoj je oktobar tradicionalno dobar mesec za postsezonu i to pre svega zahvaljujući nautičkom turizmu, kao i gostima iz okolnih zemalja Srednje Evrope: Austrije, Češke, Slovačke. Međutim, već se najavljuje i dolazak i duži boravak tokom zime turista iz Nemačke.
Izvor: Biznis u regionu
Foto: Olga Brajnovic, Unsplash