Jesen nam se na velika vrata uselila u domove i bašte, o čemu svedoče kategorije proizvoda koje su poslednjeg meseca doživele nagli rast broja pretraga na Idealno.rs, ali i na drugim platformama za uporednu kupovinu u regionu. Veliko interesovanje srpskih potrošača uočavamo u kategorijama nameštaja, ženske mode i baštenskih mašina.
Prelazno godišnje doba, koje odlikuje promenljiva prognoza, često je pravo vreme za obnavljanje garderobe, uređivanje životnog prostora gde će se duže boraviti tokom zime, ali i za pripremu okućnica pred prvi mraz. To potvrđuje i analiza podataka, koja je u oktobru kod domaćih onlajn kupaca zabeležila porast potražnje za ormarima od 77%, uvećanje interesovanja za ženske pantalone od 152%, a nacionalni rekorder skoka uvis, sa čak 227% većeg broja pretraživanja, bila je kategorija duvača/usisivača lišća!
Detaljniji pregled potražnje prema proizvođačima pokazuje da su u Srbiji bili najpopularniji premijum brendovi, to jest Villager kod duvača/usisivača lišća (sa pet od pet najtraženijih modela), ženske pantalone Affinity, i ormari skandinavskog brenda JYSK.
Potrošači u Srednjoj i Istočnoj Evropi traže iste proizvode
Analiza oktobarske onlajn potražnje pokazala je slično zanimanje kupaca u većem delu Evrope. Ubedljivo najtraženija kategorija proizvoda bili su duvači/usisivači lišća – u Bugarskoj je potražnja za njima porasla 14%, u Rumuniji 38%, u Sloveniji 55%, u Slovačkoj 76%, u Mađarskoj 101%, a u Češko 125%
Zanimljiva anomalija koju uočavamo odnosi se na veliko povećanje potražnje za proizvodima koji se obično ne kupuju preko interneta. To su šećer i toalet-papir. Potražnja za njima bila je u stalnom rastu tokom oktobra u svim državama Srednje i Istočne Evrope, izuzev u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.