Global market solutions (GMS) u saradnji s partnerskim Mystery shopping agencijama iz regiona jugoistočne Evrope, sproveo je u februaru istraživanje o nivou kvaliteta usluge u sedam zemalja: Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Crnoj Gori, Srbiji, Makedoniji i Bugarskoj.
Prema dobijenim rezultatima, Bugarska je po poštovanju zadatih standarda (77 odsto) prednjačila u odnosu na ostale zemlje, Slovenija je bila na drugom mestu sa 71,38 odsto, zatim Hrvatska sa 69,94 odsto, Crna Gora sa 69 odsto, Makedonija sa 67,01 odsto, Srbija sa 63,32 odsto, dok je Bosna i Hercegovina zauzela poslednje mesto u regionu sa 62,29 odsto.
Merenja su sprovedena na 1.050 različitih mesta u autosalonima, turističko-ugostiteljskim objektima, bankama, maloprodajnim objektima, prodajnim mestima telekomunikacionih uređaja, benzinskim stanicama i supermarketima. Na svakom posećenom mestu merilo se pet osnovnih elemenata dobre usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba / želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, zahvala na poseti / kupovini.
Istraživanje pokazuje i da je usled negativnih posledica ekonomske krize po autoindustriju, u ovoj industriji značajno uvećan trud u pridobijanju novih kupaca, tako da su autosaloni zauzeli prvo mjesto po poštovanju zadatih standarda (86,34 odsto u regionu), dok je u hrvatskim i slovenačkim autosalonima poštovanje standarda kvaliteta usluge dostiglo apsolutnih sto odsto. Nakon autoindustrije slede turizam i ugostiteljstvo, telekomunikacije, banke, benzinske pumpe, maloprodaja, dok su supermarketi na poslednjem mestu sa 50,58 odsto.