Misija MMF-a koja je od 16. marta vodila pregovore u Beogradu, postigla je sa Vladom Srbije sporazum o kreditnom aranžmanu od oko tri milijarde evra, koji će trajati do 2011. godine.
Šef Misije MMF-a Albert Jeger izjavio je da će Srbija u 2009. godini imati pad BDP-a od dva odsto.
Prema novim procenama, umesto ranije planiranih 3,5 odsto rasta BDP-a, Srbija će zabeležiti pad, zbog čega će biti neophodno da se svi budžetski rashodi tome prilagode, rekao je Jeger. On nije precizirao kada će MMF potvrditi dogovoreni aranžman sa Srbijom, ali je naveo da pre toga Vlada Srbije „mora da ispuni određene uslove“.
Uslovi, rekao je Jeger na konferenciji za novinare, podrazumevaju rebalans budžeta, predlog promene poreskih propisa za ostvarenje planirane ekonomske politike od strane Vlade, i dobijanje potvrde od međunarodnih kreditora da u ovoj godini neće smanjivati obim kredita privatnim pravnim licima u Srbiji.
Ministarka finansija Srbije Diana Dragutinović objasnila je da će ekonomska politika Vlade rebalansom budžeta biti prilagođena ekonomskoj krizi, a da će se rebalans zasnivati na promeni poreske politike i smanjenju budžetskih isplata. Prema njenim rečima, planirane su budžetske uštede oko 60 milijardi dinara i povećanje prihoda od 40 milijardi dinara na osnovu povećanja poreza. Dragutinović je najavila je da će sa šest odsto biti oporezovani mesečni prihodi građana veći od 12.000 dinara, u šta su uračunate plate, penzije, ugovori u odelu, honorari, isplate od dividendi i drugi prihodi.
Rebalansom budžeta biće zamrznute plate i penzije u 2009. godini na nivou iz decembra 2008, dok je ranije predviđeno da plate budžetskih korisnika mogu rasti najviše do nivoa inflacije. Važeći aranžman Srbije sa MMF-om iz predostrožnosti, koji je odobren u januaru ove godine, predviđao je povlačenje 402,5 miliona evra.
Suština dogovora sa MMF-om je, prema rečima ministra u Vladi Srbije Mlađana Dinkića, smanjivanje državne potrošnje i prilagođavanje obimu budžetskih prihoda – pri čemu će, kako je rekao, najveći teret podneti državna administracija.