Udruženje građana „Moja Srbija“ objavilo je danas rezultate ankete o popularnosti domaćih proizvoda kod potrošača. Prvo mesto zauzela je „Plazma“, a slede je mleko „Moja kravica“ i „Jelen pivo“.
Ukupno 5 864 ispitanika iz prodavnica u 30 srpskih gradova odabralo je svoje omiljene domaće proizvode, pod domaćom podrazumevajući vlasničku strukturu firme proizvođača i nacionalnost vlasnika. Takođe, utvrđeno je da kupovinu u supermarketima obavljaju uglavnom žene, sa učešćem od 68%, a prosečna starost kupaca je od 30 do 50 godina.
Ispitivanjem je obuhvaćen srazmeran deo posetilaca supermarketa, tj. veliki deo srednje obrazovanog stanovništva (56%), više i visoko obrazovanog (ukupno 36%) i manji broj građana sa osnovnim obrazovanjem. Bambijev Plazma keks skoro 40% ispitanika stavilo je na prvo mesto, a slede ga Imelkova „Moja kravica“ sa blizu 35% i „Jelen pivo“ sa 30%. U prvih deset najtraženijih domaćih proizvoda, tu su i kisela voda „Knjaz Miloš“, „Merix“ deterdžent, čokolada „Najlepše želje“, jogurt „Moja kravica“, „Smoki“, „Jafa keks“ i „Vital ulje“.
Polne razlike u potrošačkim navikama postoje, te je ženama najomiljeniji Plazma keks, a muškarci na prvo mesto stavljaju Jelen pivo.
Što se tiče samih proizvođača, najpopularniji je „Imlek“ sa 76%, zatim „Soko Štark“, „Bambi“, „Knjaz Miloš“, „Henkel Merima“, „Vital“ itd.
Udruženje građana „Moja Srbija“ se osim anketa bavilo kampanjom „Birajmo domaće“, sa ciljem da objasni potrošačima koristi kupovine domaćih proizvoda koji su cenom i kvalitetom konkurentni stranima. Kako oni kažu, od našeg proizvoda koji platite 100 dinara često 95 dinara ostaje u Srbiji, i ide na penzije, prosvetu, plate zaposlenih, poresko punjenje budžeta i sl. Onaj manji deo, 5 dinara, ide u džepove vlasnika firmi.