Hrvatska, Srbija i Slovenija u pregovorima su da spoje vazdušne i železničke linije u državnom vlasništvu kako bi ponovo uspostavile veze i ojačale svoje ekonomije, piše Bloomberg.
Medij pišeda se ovim putem pokušava oživeti Jugosfera, jer su balkanske zemlje „prirodni partneri“.Prema podacima MMF-a, zajednički BDP šest bivših jugoslovenskih zemalja (Slovenije, Hrvatske, Srbije, Makedonije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine i Kosova) iznosi 192 milijarde dolara.
„Kompanije poput Gorenja, Atlantic Grupe i Naftne industrije Srbije poručile su da oživljavaju stare veze te obnavljaju tzv. Jugosferu“, piše Bloomberg i dodaje da su Srbija, Hrvatska i Slovenija u pregovorima o spajanju svojih nacionalnih avioprevoznika, berzi i železnica.
Predvodnik ove akcije je, može se reći, Slovenija, jer po Timothy Ashu, njoj je ulazak u Evropsku uniju dao vodeću ulogu u regiji, a i slovenske kompanije poput Krke i Mercatora izgrađuju panbalkansku mrežu.
Bloomberg podseća kako su Slovenija i Hrvatska odlučile rešiti nesporazume oko Nove ljubljanske banke i napominje kako je Tedeschi kupio slovensku Drogu Kolinsku kako bi prisvojio Cocktu, konkurenta Coca-Coli i najbolje prodavano piće u komunističkim vremenima.
Tu su još i Petrolova kupovina osječkog Butana i sporazum o dugoročnom strateškom povezivanju Mercatora-S sa srpskim društvom Coka. Spominje se i to da će slovenske, hrvatske i srpske železnice osnovati zajedničku firmu sa sedištem u Ljubljani.
Tim Judah, novinar časopisa Economist, tvrdnju da su ove zemlje prirodni partneri ilustruje rečima: „Ujutro piju hrvatsko mleko, zatim gledaju program na bosanskoj televiziji jedući grickalicu u proizvodnji srpske kompanije koju poseduje slovenska kompanija, a koju bi trebalo da kupi hrvatska kompanija“.