Home VestiBiznis & Finansije Autobuske stanice pred bankrotom

Autobuske stanice pred bankrotom

by bifadmin

Direktori i vlasnici autobuskih stanica u manjim gradovima Srbije tvrde da lobi velikih prevoznika, preko Udruženja za saobraćaj u Privrednoj komori Srbije gasi male autobuske stanice namećući takve uslove poslovanja koji ne omogućavaju ni pokrivanje materijalnih troškova.

Danas je istraživao materijalnu situaciju autobuskih stanica u Srbiji i od sagovornika došao do podatka dašansu za opstanak imaju samo one koje posluju u okviru autoprevozničkih preduzeća, dok će se sve ostale, nakon primene novih pravila na koja ih, između ostalog, sada obavezuje i Zakon o drumskom prevozu, ubrzo naći u stečaju.

Direktor Autobuske stanice u Ćupriji Miroslav Pešić kaže da je poslovanje autobuskih stanica utvrdilakomisija Udruženja za saobraćaj PKS, u kojoj dominiraju predstavnici velikih prevoznika poput Laste, Niš ekspresa, Jedinstva iz Vranja: „Oni su insistirali na kategorizaciji stanica, i zavisno od broja bodova određuje se koju tarifu možemo od prevoznika da naplatimo za peronizaciju i koliko putnike košta stanična usluga. Prema cenama koje su sada utvrđene, autobus će za dolazak na ćuprijsku stanicu platiti 151 dinar. Lako je izračunati koliki je to prihod ako se zna da imamo oko 50 polazaka dnevno. Broj putnika koji plaćaju peronsku kartu ne može da pokrije pad ovog priliva, tako da ćemo ovoga meseca ostvariti svega 60 odsto od prihoda koji smo imali ranije, što znači da 20 zaposlenih neće više moći da računa ni na minimalnu zaradu koju su do sada primali“.

I druge autobuske stanice će se od 1. juna naći u problemu, jer dok su do sada, na mala vrata, mogli i da „zaobilaze“ odluke PKS, sada to više neće moći. DirektorAutobuske stanice u Negotinu Denis Pavličić kaže da je ovde najveći problem u načinu na koji se vršila kategorizacia autobuskih stanica jer su „kriterijumi obuhvatili broj perona, šaltera, zaposlenih, ali presudnu ulogu ima veličina grada u kome se nalazi. To je potpuno nelogično, jer bi cena trebalo da bude u korelaciji sa kvalitetom usluga, a ne sa faktorima na koje ne možemo da utičemo. Tako su stanice u manjim gradovima automatski predodređene za nižu kategoriju, a od toga zavisi i visina tarife koju mogu da naplate“.

Pročitajte i ovo...