U regionu centralnoistočne Evrope (CIE) srpske kompanije su prošle godine bile najneaktivnije u preuzimanju drugih firmi, dok su u poslednjih deset godina po istom osnovu zauzele prvo mesto u ovom regionu, pokazuje najnovija studija “Spajanja i preuzimanja u CIE“ koju objavljuje konsultantska kuća Roland Berger.
Srbija je prošle godine imala svega dve akvizije ukupne vrednosti 5,5 miliona evra. Hrvatska je istovremeno bila najaktivnija sa čak 15 akvizicija ukupne vrednosti 403 miliona evra. Na trećem mestu se našla Bugarska sa pet akvizicija, a čija je ukupna vrednost bila 20 puta veća od preuzimanja srpskih kompanija.
U proteklih 10 godina međutim Srbija je uz Sloveniju bila najaktivniji preuzimač – “Telenor” je 2006. kupio “Mobi63”, iste godine su se spojili i “Merkator” i „Rodić“, a godinu dana kasnije je “Telekom Srbija” preuzeo “Telekom Srpske”.
Najatraktivniji sektori za spajanja i preuzimanja prošle godine bili su mediji i industrija zabave, te sektor robe široke potrošnje, dok su telekomunikacijski i finansijski sektor izgubili nekadašnji dominantni položaj.