Danas bi trebalo početi ulaganja u infrastrukturu kako bi se ispunila buduća očekivanja, odnosno trebalo bi na vreme planirati infrastrukturu koju ćemo koristiti 2020-2030, piše u izveštaju OECD-a o strateškoj transportnoj infrastrukturi.
OECD-ova je računica da će 53 biliona dolara, odnosno 2,5 odsto godišnjeg BDP-a biti potrebno da zadovolji tražnju za ovim dobrom u narednim decenijama. Samo za luke, aerodrome i železnice otići će 11 biliona dolara, pa se zato analitičari uzdaju u privatne investicije u infrastrukturu. Naime, pošto će veliki projekti finansirani iz javnih fondova presušiti, očekuje se uvođenje novih modela finansiranja.
Neke zemlje već planiraju svoja ulaganja u infrastrukturu, poput Kanade, Danske, Švajcarske i Velike Britanije. Druge zemlje, kao što su Australija, Indija i SAD, još rade na usklađivanju finansiraja sa infrastrukturnim potrebama ovih društava. Vrlo je verovatno da će se broj privatizacija i poluprivatizacija povećavati. To će smanjiti sredstva koje države moraju da izdvajaju za infrastrukturu.