Grčko javno mnjenje sve više diže glas protiv mera štednje. Nedavno je na tamošnjim televizijskim stanicama počeo sa emitovanjem reklamni spot u kome devojčica šeta po Nacionalnom arheološkom muzeju u Atini i dok stoji ispred statue neko je povuče u stranu. Kada se devojčica netaknuta vrati u kadar statue više nema a na ekranu se pojavljuje poruka „Nema budućnosti bez prošlosti“. Ovo je apel Asocijacije grčkih arheologa protiv strogih mera štednje.
Poruka ove kampanje „Spomenici nemaju glas, zato im je potreban vaš“ je napad na velike rezove u budžetu za kulturu koji su nametnuti Grčkoj. Neki muzeji u Grčkoj se zbog toga povremeno zatvaraju, ali arheolozi upozoravaju da će prave konsekvence štednje biti vidljive tek u budućnosti. U proteklih pola godine najbolji arheolozi, sa najvišim platama, morali su u prevremenu penziju što je posledica smanjenja broja zaposlenih u kulturi.
Zbog manje novca koji se odvaja za kulturu ugrožena su i arheološka nalazišta, pa tako neka stoje zapuštena, ostavljena na kiši i vetru. Više se ne kopa u potrazi za antičkim predmetima, i to je ono što će uticati na poslovanje muzeja u budućnosti. Osim nedostatka kadrova i novca, arheologiju u Grčkoj najviše koči komplikovana birokratija – pravi je podvig dobiti dozvolu za kopanje.
Reklamni spot sa engleskim titlom možete pogledati ovde: