Od 100 najvećih firmi u Nemačkoj, 51 je u porodičnim rukama. Ta porodična preduzeća beleže brži rast od drugih i spadaju među najuspešnija u zemlji.
Njihovi promet je 2011. rastao brže nego u drugim firmama, pokazali su rezultati analize koju je sproveo Institut za porodična preduzeća (IFF) iz Štutgarta. Od oko 2.058 milijardi evra prometa, koliko je ostvarilo 100 najvećih firmi u Nemačkoj, udeo onih u porodičnom vlasništvu je 915 milijardi evra.„Nemačka porodična preduzeća oduvek su bila jaka“, navodi profesor Mark Binc, predsedavajući saveta Instituta za porodična preduzeća i stariji partner štutgartske advokatske kancelarije „Binc i partner“. „Nijedna druga velika privredna nacija na svetu nema toliki udeo porodičnih preduzeća među vodećim firmama u zemlji.“ Gotovo polovina od pomenutog 51 porodičnog preduzeća protekle godine zabeležila je dvocifreni rast prometa. Za mnoge je 2011. bila rekordna godina. Kao prvaci rasta se, na primer, ističu lanac drogerija „Rosman“ ili trgovačko poduzeće „Alfred Tepfer“.
Za dinamičan razvoj se pobrinuo i „Folksvagen“. Taj proizvođač automobila, kod kojeg su kormilo preuzele porodice Pih i Porše 2011. je zabeležio rast prometa za 26 odsto – na 159 milijardi evra. Koncern za proizvodnju i trgovinu plemenitim metalima je 2007. zabeležilo 12 milijardi evra prometa, a prošle godine čak 26 milijardi, a naftno preduzeće „Makrvard i Bahs“, koje je u istom periodu zabeležilo rast prometa sa 11 na 17,3 milijardi evra.