Najnovije istraživanje GfK pokazuje da je blagi porast broja stanovnika koji posluje sa bankama u Srbiji, ali i zabrinjavajući nivo štednje. Region centralne i istočne Evrope pokazuje znake oporavka.
Tokom godina ekonomske nesigurnosti i nestabilnosti u Srbiji, kao i teškog stanja u privredi, primetan je pozitivan trend kada je u pitanju bankarska populacija: udeo stanovništva koji sarađuje sa bankama je uvećan u 2011. u odnosu na prethodni period (sa 72,7% u 2008. na 78,4% u 2011.). Za razliku od upotrebe platnih kartica koja je napredovala nakon pada u 2010. promene u penetraciji tekućih računa nije bilo, već je zadržan nivo od oko 97% bankarske populacije. Po pitanju štednje, situacija je osetno lošija: danas samo 4% stanovništva koji posluje sa bankama poverava svoju štednju bankarskom sektoru, što predstavlja najniži nivo od kada se posmatraju podaci od 2006. Takođe, e-banking ostaje jedan od najslabije korišćenih bankarskih proizvoda u 2011. (samo 4% stanovništva koje sarađuje sa bankama) što svrstava našu populaciju na poziciju daleko iza proseka Evrope kada se radi o korišćenju Interneta za finansijske transakcije.
U regionu centralne i istočne Evrope primetan je pozitivan trend rasta udela bankarske populacije u sektoru finansijskih usluga. Nakon što je rast ovog pokazatelja naglo zaustavljen oko 2008. godine tendencije napretka ponovo su postale uočljive od prošle godine. U proseku 74% stanovništva u regionu centralne i istočne Evrope je sarađivalo sa bankama; ova brojka se do 2011. popela na 80%. Analitičari GfK očekuju dalji rast u ovom segmentu, pošto, primera radi, oko jedne trećine populacije Poljske nema uspostavljen odnos ni sa jednom bankom, što predstavlja veliki potencijal. Razvoj penetracije tekućih računa značajno je usporen 2008. Od tada je ovaj pokazatelj porastao za oko 6%. Iako plaćanje gotovinom i dalje preovlađuje u regionu, uočljiv je stabilan rast penetracije platnih kartica; danas je svaki drugi stanovnik centralno-istočne Evrope u mogućnosti da koristi karticu kao sredstvo plaćanja.