Najveći američki lanac kafića i prodavnica kafe Starbucks priprema se da lansira na tržište sopstvenu verziju kućnog kafomata sa kapsulama za pravljenje espresa, čime će stati na crtu Nestle Nespresso proizvodu, dominantnom u Evropi.
Veliki uspeh Nestle Nespresso kafomata, otvaranje već treće fabrike za njegovu proizvodnju, kao i produkciju dopunskih kapsula, konstantno povećavanje profita u ovoj oblasti, nagnali su Starbucks, američkog giganta u prodaji kafe, da se uključi u tržišnu trku sa velikim konkurentom Nestleom. Vodeći svetski prehrambeni proizvođač već je aktivan u borbi protiv nekoliko desetina proizvođača nelegalnih kopija kafomata koji su se pojavili na svetskom tržištu. Međutim, pojava velikog konkurenta sada će iz korena promeniti tržišnu trku, a potrošači se nadaju, i dovesti do smanjenja cena.
Prodaja kafomata za espreso za kućnu upotrebu jedna je od retkih oblasti koja cveta i za vreme ekonomske krize, sa više od 20 odsto rasta na godišnjem nivou. Predstavnici Starbucks kažu da se prodaja proizvoda na bazi espresa u njihovim lokalima podigla za čak 143% u prošloj godini, pa za njih potez izbacivanja na tržište sopstvenog kafomata predstavlja logičan izbor. Prema Euromonitoru, vrednost svetskog tržišta mini-kafomata procenjuje se na 6,6 milijardi dolara i raste brže od tržišta sirove, mlevene i instant kafe. Cena jednog Starbucksovog kafomata u Evropi iznosiće 149 evra.