Kompanija Carlsberg Srbija i nedeljnik NIN organizovali su danas u Novom Sadu okrugli sto na temu društveno odgovornog poslovanja, pod nazivom „(P)održimo Srbiju“. Ovom prilikom kompanija Carlsberg Srbija predstavila je Godišnji izveštaj o društveno odgovornom poslovanju za prethodnu godinu, iz kog se može videti kako dobro upravljenje otpadom smanjuje procenat smeća namenjen deponijama, šta se sve može reciklirati, u kojoj meri se pri proizvodnom procesu može smanjiti potrošnja prirodnih resursa i sl.
U izveštaju kompanije Carlsberg podsećaju da se zajedno sa rastom proizvodnje povećava i uticaj na životnu sredinu: „Carlsberg Srbija je usredsređena na smanjenje komunalnog, deponovanog otpada i fokusira se na upravljanje otpadom i njegovim daljim procesuiranjem. Promovišemo ponovnu upotrebu sekundarnih sirovina, kao i njihovu reciklažu“. Upravljanje otpadom omogućilo im je da svake godine povećavaju količinu recikliranog otpada a smanjuju masu deponovanog, ove godine je samo 2% Carlsbergovog otpada završilo na deponijama, što je za tri odsto manje nego 2011.
U toku 2011. kompanija Carlsberg Srbija poslala je na reciklažu 38 tona opasnog otpada, na taj način je smanjen rizik od zagađenja kao i količine opasnog otpada u našem krugu. Najveći procenat opasnog otpada čine ambalaža od hemikalija 61%, zatim otpadna ulja i električni i elektronski otpad sa udelom od 19%.
U skladu sa politikom upravljanja otpadom, kompanija Carlsberg Srbija šalje na reciklažu drvene palete koje nisu za upotrebu. Od njih se preradom dobija briket koji se koristi za grejanje i zamena je čvrstim gorivima.
Iskustva ove kompanije uče nas da je za uspešno recikliranje veoma bitna separacija otpada koja se u Carlsbergu vrši na samom mestu nastanka otpada.
Svaka pivara je veliki potrošač vode i energije, ali ova kompanija iz godine u godinu smanjuje i optimizuje potrošnju prirodnih resursa, kao što su voda, gas… Za proizvodnju toplotne energije delom koristi i biogas koji se dobija anearobnim prečišćavanjem sopstvenih otpadnih voda i njegov udeo u ukupnoj potrošnji gasa je 15%.
„Kako se koncept društveno odgovornog poslovanja u Srbiji i dalje aktivno razvija, smatramo da je predstavljanje Godišnjeg izveštaja o DOP-u na okruglom stolu dobra prilika da iznesemo svoja iskustva u oblasti društveno odgovornog poslovanja, da čujemo iskustva i mišljenja ostalih učesnika i eventualno podstaknemo i druge da slede naš primer“, istakao je Milorad Đurišić, direktor proizvodnje u kompaniji Carlsberg Srbija.