Home VestiBiznis & FinansijeTrgovine svežim proizvodima privlače mušterije

Trgovine svežim proizvodima privlače mušterije

by bifadmin

Stručnjaci konsultanstke kuće A.T. Karni (A.T. Kearney) savetuju trgovcima da baziraju poslovanje na reči „sveže“, jer sveže namirnice sve više dobijaju na značaju.U većini zemalja zapadne Evrope trgovine sa ponudom sveže hrane učestvuju sa 50 odsto u ukupnim prihoda i imaju veliki potencijal za unakrsnu prodaju. a

Međutim trgovci se suočavaju sa velikim izazovima kada je u pitanju ponuda svežih namirnica, jer većina ne uspeva da postigne željeni efekat. Zbog složene strukture lanca dobavljača, koji su specifični za kategoriju sveže hrane, kao i zbog čestih promena u cenama robe, trgovci su suočeni i sa teškoćama prilikom određivanja stvarne profitabilnosti svog svežeg programa. Istovremeno, suočeni su i sa velikom šarolikošću kada je u pitanju potražnja, sve višim standardima bezbednosti hrane, i zahtevom za transparentnim lancem proizvodnje, što dodatno povećava kompleksnost efikasnog upravljanja svežim programom.

„Ključni uspeh trgovaca u svežem programu, pored dobre strategije, zavisi i od toga koliko su oni efikasni u upravljanju kvarljivim prehrambenim proizvodima“, izjavio je Nikola Vuković, savetnik u A.T Karniju (A.T. Kearney). „Kako bi se raznovrsnom i bogatom ponudom izdvojili od konkurencije, današnji trgovci tolerišu činjenicu da su neadekvatni, jer često ne usklade količine kvarljive hrane i rezervi sa stvarnom potrošnjom, a neodgovarajuće pakovanje i neefikasni modeli isporuke dovode do povlačenja velikog broja svežih proizvoda. Procenat gubitaka je između 5 i 10% od ukupne prodaje sveže hrane, koja u velikoj meri smanjuje profitabilnost ovih grupa proizvoda. U cilju unapređenja u upravljanju svežim programom, trgovci će morati da uspostave bliže i dugoročne partnerske odnose sa dobavljačima i razmotre različite mogućnosti njihove integracije u lanac vrednosti proizvoda koji od njih nabavljaju. Istovremeno trgovci će morati da definišu odgovarajuće tehnike upravljanja troškovima i identifikuju oblasti za poboljšanja u oblasti transporta, skladištenja i ukupnog logističkog procesa“, zaključuje Vuković.

Na osnovu brojnih dosadašnjih projekata i multi-profesionalnog iskustva, stručnjaci konsultantske kompanije A. T. Karni (A.T. Kearney), razvili su 10 koraka za pobiljšanje učinka prodaje svežeg programa. Dosledna primena ovog pristupa, omogućiće trgovcima povećanje neto prihoda za 2-12 odsto i/ili povećanje prodaje od 4 do 6 posto u kategoriji svežeg programa. Saveti za trgovce su sledeći:

1. RAZUMETI dinamiku čitavog lanca koji utiče kreiranja vrednosti proizvoda iz svežeg programa

2. DEFINISATI: startegiju i uloge grupe proizvoda u okviru svežeg programa

3. PRILAGODITI procese u trgovinama strateškim odlukama

4. OBLIKOVATI prepoznatljive proizvode u okviru svežeg programa

5. RAZVITI odgovarajuću percepciju odnosa cene i kvaliteta proizvoda svežeg programa

6. OPTIMIZOVATI asortiman na osnovu jasnih kriterijuma

7. UPRAVLJATI uzrocima stvaranja viškova robe iz svežeg programa

8. USKLADITI odluke „proizvesti ili kupiti“ sa starteškim ciljevima u trgovini

9. DIFERENCIRATI modele nabavke u skladu sa dinamikom prodaje u okviru jedne trgovačke grupe

10. ISPITATI nova rešenja i mogućnosti poboljšanja logističkog modela

Pročitajte i ovo...