EU plaća 20 miliona evra konzorcijumu agencija za javnu komunikaciju koji radi na umanjivanju otpora država članica prema proširenju, odnosno prema ulasku Hrvatske u Uniju. Za odnose s javnošću u ovom slučaju biće zadužena londonska agencija Grayling kojoj će prioritet biti “razbijanje mitova i predrasuda o proširenju”, piše Večernji list.
Evropska komisija bi u naredne četiri godine mogla angažovati čak tri konzorcijuma koji će se nadmetati za pojedinačne projekte. Prioritet je “razbijanje mitova i predrasuda o proširenju”, jer je evropska javnost sve skeptičnija prema novim članicama, Nemci pogotovo.
Da donekle imaju pravo pokazuju primeri Bugarske i Rumunije, za koje se misli da su preko reda i nedovoljno pripremljene ušle u EU, a posledica toga je odliv radne snage iz njih u stare članice Unije.
Prema podacima Eurobarometra iz najnovijeg istraživanja javnog mnjenja podrška proširenju na nivou Unije pala je na samo 38 posto.
Najskeptičniji su građani Nemačke, gde samo 21 posto ispitanika podržava širenje, zatim građani Austrije (23 posto), pa Francuske (27 posto). Proširenje najviše podržavaju Baltičke zemlje (oko 60 posto) i Bugarska i Rumunija (58 posto).
Pošto je trenutno najveća briga Evropljana nezaposlenost, posao PR agencija biće da informacijama uklone strahove od širenja iste zbog nove navale radne snage ili pak finansijske pomoći novim državama.