Dobro je to znati: ako ih nema u životu, novih radnih mesta ima makar u medijima, ali ni tu suviše, dve do tri objave u vodećim štampanim medijima i još po jedna ponegde, tokom cele prošle nedelje.
Od najcitiranije srpske reči u konstantnoj predizbornoj kampanji od 2008, do danas, stopa nezaposlenosti je prema poslednjim raspoloživim podacima zvanične statistike iz oktobra 2012, stigla do 22,4%, a procenjuje se da će ove godine dodatno porasti.
U međuvremenu postala je aktuelna borba za očuvanje postojećih radnih mesta – na primer 5.200 zaposlenih u Železari u Smederevu. Otuda bi možda tekstove o „novim radnim mestima“ trebalo uramiti jer će pisanje o njima (da ne pominjemo i njihovo konzumiranje) postati prava retkost. I tako, prema aktuelnim političkim obećanjima, sve do 2014, kada će već da nam svane, a možda i kasnije.
Svakog četvrtka uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednu nedelju. U toku nedelju dana, od petka do petka, agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom kontekstu.