U narednom periodu može se očekivati ubrzana digitalizacija medija i kraj dominacije tradicionalnih medija u formatima u kakvim ih danas poznajemo, pokazuje najnovije istraživanje svetskog tržišta digitalnih komunikacija koje je sproveo KPMG. U ovom trenutku tradicionalni mediji još uvek drže primat nad svojom online konkurencijom.
Istraživanje KPMG o uticaju digitalnih medija na ponašanje potrošača sprovedeno je na uzorku od približno 9.000 ljudi u devet zemalja širom sveta: Kini, Brazilu, Singapuru, Nemačkoj, Australiji, Kanadi, Španiji, Velikoj Britaniji i SAD. Prema njegovim rezultatima TV je i dalje najpopularniji svetski medij. TV ne gleda svega između 8-16% ispitanika, a TV program se sve više prati preko mobilnih uređaja. Očekuje se da će do 2014. godine svaki četvrti stanovnik ovih devet zemalja posedovati tablet, a čak svaki drugi pametni (smart) telefon, što će dodatno ubrzati digitalizaciju svetskog medijskog tržišta. Paralelno gledanje TV i korišćenje mobilnih uređaja i laptop računara sve više smanjuje efikasnost klasičnog TV oglašavanja. Polovina svih ispitanih Amerikanaca kaže da u isto vreme koristi i TV i računar, a iste navike ima i skoro polovina (44%) Evropljana. Ovaj fenomen nazvan je „efekat dva ekrana“, a uticaće na razvoj novih marketinških metoda i otvoriti nove mogućnosti za zaradu na online sadržajima.
Kako bi ostvarile profit, od medijskih kuća će se u budućnosti očekivati da poznaju navike potrošača, mogućnosti mobilnih uređaja, kao i da osmisle nove modele oglašavanja, kontrolišu „efekat dva ekrana“ i da rade na popularizaciji online servisa. Digitalni mediji su ubedljivo najpopularniji izvor informacija i zabave među urbanim stanovništvom, naročito Kine, Brazila i Singapura. Ovaj trend ubrzavaju sve jeftiniji tableti i pametni (smart) telefoni, kao i sve brže mreže za prenos podataka. Očekuje se da će dalji pad cena i rast performansi dovesti do dominacije digitalnih medija. Istraživanje je pokazalo da se i pored sve veće digitalizacije medija polovina korisnika i dalje oslanja na tradicionalne medije kao izvor zabave i informacija. Od sadržaja koje nude digitalni mediji najpopularnije su društvene mreže, geografske mape i info servisi, a građani Kine i Brazila apolutni su svetski lideri u preuzimanju muzičkih sadržaja sa Interneta.