Investicija izgleda više ima u medijima nego u stvarnosti. Reč „Investicije“ pomenuta je prošle nedelje 27 puta u medijima, iako izbori još nisu na vidiku. O investicijama je najviše pisala agencija Beta, a podjednako su pominjane u dnevnim novinama i na webu, dok im je upadljivo manje prostora dato na TV-u (samo 4% ukupnog pominjanja).
Govorilo se o investicijama sa zapada, istoka ali i iz arapskih zemalja kojima je Srbija ponovo interesantna kao destinacija za ulaganje. Govorilo se o lepim željama za investicije u poljoprivredu, građevinarstvo pa i Železnicu koja propada.
U prvom kvartalu ove godine, saznali smo, ukupno smo privukli 330 miliona evra direktnih investicija.
Zanimljivo je međutim da kada se govori o investicijama niko više ne pominje domaće, već su sve oči uprte u inostranstvo. Naš setni pogled ka inostranstvu međutim ne prate i dela – nismo mnogo uradili na unapređenju klime za ulaganja, pa korupcija i birokratija i dalje služe za odvraćanje investitora od Srbije.
Uprkos tome, od investicija se očekuje da reše sve naše probleme, a ponajviše nezaposlenost.
Da podsetimo, svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.