Home VestiEkonomija Carslberg: Protiv hladnog leta novim hladnim pivima

Carslberg: Protiv hladnog leta novim hladnim pivima

by bifadmin

Iako su u prvoj polovini ove godine bili nepovoljniji vremenski uslovi nego prošle Carlsberg Srbija Grupa poslovala je dobro, ističu u kompaniji. U prvom kvartalu aktuelne godine bili smo svedoci boljeg vremena u odnosu na prva tri meseca 2012. i samim tim se i pivo dobro prodavalo. Drugi kvartal 2013. je međutim odlikovalo veoma nestabilno vreme, tako da potrošnja piva nije rasla, ali nije mnogo ni padala, za razliku od Evrope, gde je zabeležen veći pad.

Kako bi u ovim, nepovoljnijim, uslovima učvrstila svoju poziciju na tržištu kompanija Carlsberg lansirala je dve inovacije – LAV Crveno pivo i relansiran brend Merak. Crveno pivo je napravljeno da se dobro slaže sa hranom, a Merak, koji je udvostručio svoj tržišni udeo, kako bi se izašlo u susret potrošačima koji zbog smanjenja standarda sve opreznije kupuju. Kriza se međutim, kažu iz Carlsberga, najviše oseća kod srednje kategorije piva, dok prodaja skupih i jeftinih piva pak raste.

Prezentacija poslovnih rezultata Q1 i Q2 2013 - Ralph Zigerlig, generalni direktor kompanije Carlsberg SrbijaRalf Zigerlig, generalni direktor Carlsberg Srbija Grupe, očekuje da će prodaja piva, ako se ne povećaju temperature do kraja leta, ove godine pasti za 1,5%. Ipak, iz Carlsberga najavljuju 10 do 15 miliona evra investicija ove godine za zapošljavanje novih kadrova, komercijalne aktivnosti, inovacije i sl. U prvoj polovini ove godine kompanija je zaposlila 23 novih ljudi, kojima je rukovodstvo veoma zadovoljno i zbog kojih Srbiju nazivaju „rasadnikom talenata“.

Ekonomska kriza i lošiji vremenski uslovi zadali su ovim ali i drugim pivarima težak zadatak – da zadrže stare i privuku nove kupce. Pošto su u Carlsbergu uočili da pada prodaja piva u restoranima i kafićima, počeli su da sprovode treninge i edukativne događaje za partnere. Tako je „Draught Beer Academy” program posvećen pravilnom služenju točenog piva, dok je „We deliver more“ fokusiran na razvoj prodajnih tehnika i veština među kupcima.

Ono što međutim izgleda kao prepreka – zabrana prodaje alkoholnih pića u prodavnicama posle 22h – ne zadaje velike brige pivarima. „Ljudi kupuju pivo preko dana i naprave zalihe za noć. Dakle, ne verujem da će nam mnogo pasti prodaja zbog nove regulative. Pivska industrija bi ipak trebalo da poboljša saradnju sa lokalnim vlastima i da vidi šta može da se uradi u pogledu odgovornog konzumiranja piva. Jer, odgovorna konzumacija ne može vremenski da se ograniči – neko može da se napije u dva popodne i da sedne za volan i napravi problem“, kaže Zigerlig.

Verovatno su delimično i iz ovog razloga zaposleni u Carlsbergu tokom predstavljanja poslovnih rezultata novinarima demonstrirali i kako se pije pivo, ali i uz koju hranu ide koja vrsta piva.

Pročitajte i ovo...