On nije samo jedan od najboljih košarkaša svih vremena. Stvaranjem svoje poslovne imperije Medžik Džonson je sebi obezbedio mesto i u preduzetničkoj Kući slavnih.
Irvin Medžik Džonson je još kao dvadesetogodišnjak postao član Los Anđeles Lejkersa i sa svojim timom osvojio svoj prvi šampionski prsten. Započeo je svoju košarkašku karijeru u Lejkersima protiv tima Filadelfije istorijskom utakmicom, kako na terenu tako i van njega, koja je značajno odredila i utemeljila Džonsonovu reputaciju ključnog igrača u timu. Tokom naredne 32 godine Džonson će samo potvrditi svoje vođstvo na terenu tako i u upravi tima. Kao jedan od najpoznatijih sportista-biznismena na svetu, njegov rad izgleda gotovo bez napora. Ali iza privlačnog osmeha, širokog zagrljaja i odgovorne ličnosti, nalazi se čovek koji je uvek spreman na sve kako bi došao do sigurne pobede. Danas je na čelu „Magic Johnson Enterprises“, kompanije koja je uložila milione u AMC (American Multi-Cinema) bioskope, lance Starbucks kafeterija, privatne fondove za nekretnine, internet portale i magazine. Fokus kompanije je na etnički raznovrsnim gradskim sredinama i afro-američkim porodicama.
Džonson je svestan toga ko je i šta je sve potrebno da bi se postalo šampion kako u sportu tako i u poslu, i to je verovatno i razlog zbog kog uživa poverenje mnogih – od Starbaksa do ESPN-a: „Ja poslujem sa ljudima. Volim ljude. Tragam za stvarima koje će njima biti potrebne.”. U žiži njegovog interesovanja su naselja koja podsećaju na sredinu u kojoj je i sam rastao i bio odgajan. Zaradio je milione ukazujući svojim poslovnim partnerima na beneficije i koristi ulaganja u urbanizovanje pojedinih opština. Tako je Džonson otvorio Starbaks kafeterije, bioskopske sale kao i šoping centre u kojima su bile dostupne prodavnice sa svim neophodnim namirnicama. Takođe, odbijao je da se povuče čak i kada su mu investitori govorili da ih ne interesuje urbana Amerika. „Tada sam naučio kako da pružim i više od svog maksimuma“, kaže Džonson.
Kroz mešavinu instinkta, odvažnosti i hrabrosti, konkretnog rada, kao i uloženog truda, Džonson je svoj brend pretvorio u multimilionsku biznis imperiju koja uključuje „Yucalpa Johnson“ kompaniju, kao i „Canyon-Johnson Urban Funds“, privatnu kompaniju koja posluje nekretninama i posvećena je nedovoljno razvijenim opštinama. „Bog me je blagoslovio osećajem i sposobnošću da uspešno baratam novcem i da znam šta tačno sa njim da uradim onog trenutka kada dospe u moje ruke“, kaže. „Oduvek sam želeo da budem poslovan čovek. Ljudi zapravo ne shvataju da sam svoj prvi poslovni dogovor sklopio još sa 19 godina kada sam prvi put i stigao u NBA.“
Tada, Džonson je iskoristio pogodnosti Savezne komisije za komunikacije koja je nudila poreske kredite i ubedivši prijatelje i saigrače da udruže svoja novčana sredstva, postali su vlasnici radio stanice u Koloradu. „Takođe smo posedovali 8 hektara zemlje na kome su se nalazili tornjevi, koje smo pomerili bliže glavnoj zgradi, a ostatak zemljišta od oko 6 hektara prodali i na taj način povratili sav novac. Onda smo AM prebacili na FM frekvenciju i to je bio moj prvi poslovni potez. Nikada ne ulazim u nešto dok o tome najpre sve ne istražim i ukoliko nisam 100% siguran u svoju odluku“, Džonson navodi.
Sa Los Anđeles Dodžersima, profesionalnim bejzbol klubom, pokazao je da su se godine truda i učenja najzad isplatile. U martu 2012. Džonson i grupa investitora kupila je ovaj bejzbol tim za rekordne dve milijarde američkih dolara. A kada je tolika suma novca u igri, neophodno je da tim funkcioniše ispravno. „Bilo je čak i do 20, 30 zainteresovanih kupaca i veoma mi je drago da smo mi pobedili. Ja sam danas ponosan vlasnik Dodžersa. Novac se ne stvara ni iz čega. Moraš da daješ i ulažeš, a to je upravo ono što smo mi učinili. Putem „Fondacije Medžik Džonson“ imamo 150 studenata kojima su dodeljene stipendije, a isto tako izgradili smo tehnološke centre širom Amerike.Volim ono što radim i ne bih to menjao ni za šta na celom svetu.“
Prevela: Katarina Marinković
Izvor: Exceptional