Ove nedelje kriza štampanih medija beleži nove žrtve. U Sloveniji se prodaju listovi Delo i Večer, najveći nemački izdavač Springer se „rešio“ svih svojih regionalnih listova, dok se štampano izdanje LA Timesa izdvojilo od ostatka kompanije.
Jedna od udarnih vesti u Nemačkoj ove nedelje je prodaja novina koju su dogovorili medijski koncerni Axel Springer i Funke Gruppe (bivši WAZ). Naime, Springer se „rešio“ svih svojih regionalnih i programskih listova i časopisa (poput Berliner Morgenposta i Hamburger Abendblatta) i najavio kako planira ulaganja u digitalne medije, koje smatra poslom budućnosti. Svoje regionalne listove je naplatio 920 miliona dolara, a celu proceduru kontroliše i tamošnja Agencija za tržišno takmičenje(Kartellamt), no nezavisni stručnjaci ocenjuju da tržišna pravila neće biti povređena.
S druge strane, medijski analitičari tumače ovakav potez Springera (koji izdaje i najtiražniji evropski tabloid Bild), kao najavu strateške odluke da napusti segment štampanih medija u kojima ne vidi poslovnu budućnost. „Ekonomski gledano, potpuno je ispravno usmeriti se na digitalne medije, kao Springer, što takođe zahteva značajna ulaganja. No hoće li ta strategija dugoročno biti isplativa, zasad je teško reći“, izjavio je u razgovoru za Der Spiegel profesor komunikologije i istraživač medija Klaus-Dieter Altmeppen.
Američka drama
Kriza štampanih medija u Sjedinjenim Državama je u međuvremenu dostigla takve razmere, da je pitanje „ko još kupuje štampane medije“ postalo redovna tema američkih TV komičara. Pravu dramu doživljava LA Times, čije se štampano izdanje izdvaja od ostatka kompanije, s obzirom na gubitke koje proizvodi. To zapravo znači dugoročno odumiranje štampanog LA Timesa, smatraju analitičari, a velike gubitke u poslovanju beleži i Washington Post, čija je budućnost takođe neizvesna. LA Times, osnovan još 1881. godine, još pre desetak godina ukinuo je svoje nacionalno štampano izdanje (uz objašnjenje da je ono „zbog interneta postalo irelevantno“), a sada se i novina izdvaja i prepušta neizvesnoj budućnosti, dok se ostatak kompanije usmerava na digitalne medije.
Loše vesti za novine ovih dana dolaze i iz Slovenije. Pivovarna Laško, vlasnik dnevnih listova Delo i Večer, prodaje ih zbog dugova u kojima se kompanija našla. Vest o prodaji objavljena je baš u Delu, a prvi komentari u javnosti ističu da je ovo još jedan primer da velike kompanije koje su preuzele vlasništvo nad medijima u regionu novine smtaraju samo jednim segmentom svog portfelja, a ne nečim što postoji zbog javnog ineteresa.