552
Asocijacija potrošača Srbije (APOS) saopštila je danas, povodom vojnog udara u Egiptu i problema s turističkim agencijama koje ipak ne žele da raskinu ugovore o putovanjima u tu zemlju, da Zakon o zaštiti potrošača (ZZP) nudi gradjanima mogućnost da odustanu od putovanja, potpuno ili delimično, odnosno da agencije u tom slučaju treba da im vrate uplaćeni iznos, umanjen za njihove administrativne troškove.
APOS je zatražio da se turističke agencije i država hitno zauzmu za prava gradjana i reše problem koji je nastao, jer kriza u Egiptu može da ugozi živote turista. To udruženje je ocenilo kao „skandalozno“ to što turističke organizacije do sada nisu otkazale nijedan aranžman za Egipat, uprkos preporuci Ministarstva spoljnih poslova gradjanima da ne putuju u tu zemlju.
Po članu 99. ZZP agencija ima pravo samo na naknadu administrativnih troškova ukoliko se dogodi da gradjanin odustane od ugovora zbog okolnosti koje nije mogao izbeći ili otkloniti, i koje bi, da su postojale u vreme zaključenja ugovora, predstavljale opravdan razlog da ne zaključi ugovor.
U Egiptu je sinoć, posle višednevnih demonstracija, državnim udarom zbačen egipatski predsednik Mohamed Morsi. Vojska je preuzela vlast, suspendovala Ustav i najavila nove izbore.
Po podacima Ambasade Srbije u Kairu, u egipatskom letovalištu Hurgada je oko 1.500 turista iz Srbije, a u Šarm el Šeiku oko 90. Svi su za sada bezbedni i do sada nisu tražili pomoć.
Ministarstvo finansija i privrede Srbije, u čijoj nadležnosti je resor turizma, najavilo je da će danas dati preporuke turističkim agencijama kako da postupaju u slučaju raskida ugovora sa gradjanima koji su nameravali da letuju u Egiptu.