Poznata Konsultantska kuća za poresko savetovanje ECOVIS iz Nemačke organizuje veliki svetski skup privrednika 23. septembra u poznatoj minhenskoj Alijanc areni gde će prisutni dobiti priliku da neposredno razgovaraju sa 50 svetskih eksperata. Srbiju će na tom skupu predstavljati Alexander Samonig, direktor kompanije Ecovis KonFidas, koja pruža usluge nemačkim investitorima zemlji.
BIF: Gospodine Samonig, kako i na koji način ćete zastupati tržište Srbije na ovom skupu, s obzirom da se u zvaničnoj pozivnici, nalazi i srpska zastava među zastavama zemalja učesnika?
Alexander Samonig: ECOVIS je poslala 15.000 pozivnica nemačkoj privredi i mi očekujemo dobar odaziv. Nastupićemo sa reklamnim materijalom na nemačkom jeziku jer želimo da motivišemo tamošnje investitore da dođu u Beograd. Kada se već napravi taj prvi korak i potencijalni investitor stigne u Beograd i tom prilikom poseti neka ovde uspešna nemačka preduzeća i sam će moći da uvidi svoje šanse i prilike. Pravom investitoru ne treba da se puno objašnjava, jer on tačno zna kada mu se ukazuje prilika i zato ne želi niti sme da kasni u poslovnoj ekspanziji. Jedan od naših motiva je da se tamo pojavimo baš kada kompanije rade budžete za poslovnu 2014. godinu i da ih animiramo da u tom okviru uplaniraju i poslovnu posetu ovoj zemlji. To je praksa kod svih velikih projekata koji podrazumevaju zapošljavanje od najmanje 50 ljudi uz nekoliko miliona evra investicija.
BIF: Šta konretno očekujete od ovog jedinstvenog događaja?
A. Samonig: U najkraćem, naš cilj je da dovedemo Nemce kod nas. Nemačka privredna lokomotiva može da bude ključ za razvoj naše regije u narednim godinama, ako mi to želimo. Planiramo da posle našeg sajma REBEC 2013 u oktobru ove godine realizujemo i REBEC SEE (jugoistočna Evropa) u Beogradu na koji ćemo pozvati i srpske privrednike. Trebalo bi da shvatimo da moramo kod njih da napravimo poseban i senzibilan poslovni pristup kada je reč o mogućnostima širenja njihovog poslovanja u Srbiji. I da među Srbima takođe ima puno ozbiljnih poslovnih ljudi, koje odlikuju karakteristike kakve su disciplina i profesionalnost u poslu.
BIF: Kakav pristup naši privrednici treba da imaju prema poslovnim ljudima iz nemačkog govornog područja, pre svega iz Nemačke kao najvećeg tržišta?
A. Samonig: Sledeća stvar je bitna: nije sve isključivo u direktnim investicijama. Nemac u Srbiji može da stavi na raspolaganje i svoje moderne mašine i materijal, kao što je bilo ranije. Logično je da preventivno želimo da obezbedimo i njihov poslovni interes ovde, kako ne bi došlo do bilo kakvih problema. Srpska strana već i sama zna da se obezbedi. Bitno je da svi mi, koji smo duboko involvirani u ekonomiju, nikada ne razočaramo ili izgubimo poverenje našeg „poslovnog gosta“ iz inostranstva, jer to može da bude loša reklama za čitavu zemlju i njenu privredu. Na drugoj strani, da budemo maksimalno profesionalni kako bi se obezbedio poslovni interes obe strane. Jer, dobro iskustvo u poslovanju sa nama daleko će se čuti i čuje se putem raznih kanala. Ali i loše, isto tako. Zato, samo sa ozbiljnim poslovnim pristupom i profesionalnom promocijom možemo još više da podignemo privredne šanse Srbije u Evropi.