Danas je objavljeno da će tokom avgusta kupci električne energije dobiti dva računa – jedan od distribucije, koja ih je snabdevala do 1. jula i drugi od Privrednog društva „EPS Snabdevanje“, koje snabdeva tarifne kupce od 1. jula, a sve informacije, uplate i reklamacije kupci i dalje mogu da obave na šalterima distribucija. Međutim, ne radi se o dva računa već o jednom obaveštenju sa uplatnicom za električnu energiju utrošenu do 1. jula i jednim obračunom julske potrošnje (električne energije potrošene u julu).
Kupci koji imaju preplatu na računu za električnu energiju za jul, odnosno ranije su uplatili više novca, imaju dve mogućnosti: da se obrate lokalnoj distribuciji kako bi na šalteru dali nalog za prenos novca na račun PD „EPS Snabdevanje“ ili da daju nalog za isplatu novca na šalteru. Po zakonima, niko u ime kupca, pa ni distribucija, ne može da raspolaže novcem bez naloga tog kupca. Na kupcu je da odluči da li će svoj novac da prebaci na račun „EPS Snabdevanja“ ili će ga podići na šalteru. Zato je potrebno da kupci dođu lično na šalter i odluče šta žele sa svojim novcem, odnosno da li žele da im se isplati preplaćeni iznos u gotovini ili žele da daju nalog da se taj iznos prebaci na račun „EPS Snabdevanja“. To je jedina zakonita procedura.
Procedura je jednostavna i obavlja se na šalterima svih distribucija. Prebacivanje novca iz distribucije na račun „EPS Snabdevanja“ biće urađeno u najkraćem roku, a onim kupcima koji žele isplatu novac će biti dat nekoliko dana posle popunjavanja naloga.
Blagovremenom uplatom kupci iz kategorije domaćinstva i dalje imaju pravo na popust od pet odsto na svaki mesečni račun. „Elektroprivreda Srbije“ je zbog dinamike isplate penzija produžila rok za ostvarenje prava na popust sa 20. na 25. dan u mesecu, kako bi i penzioneri iskoristili ovu pogodnost.
Provizija za plaćanje računa za utrošenu električnu energiju i dalje se neće naplaćivati na šalterima elektrodistribucija, a tu uslugu „Pošta Srbije“ i banke naplaćivaće po svojim cenovnicima. S obzirom da „EPS Snabdevanje“ ima nove brojeve računa, kupci koji električnu energiju plaćaju putem trajnog naloga ili „e-bankinga“ trebalo bi da se obrate svojoj banci radi promene primaoca uplate.
Za kupce koji duguju za utrošenu električnu energiju od 15. avgusta počinje reprogram dugovanja i trajaće do 30. novembra. Reprogram se odnosi na dugovanja za električnu energiju dospela na dan 31. maj, a koja su neizmirena do 31. jula i to važi za kupce iz kategorije domaćinstva i srednji napon. Za kupce na visokom naponu reprogram se odnosi na dugove na dan 31. decembar 2012. godine. Reprogram duga obuhvata jednokratno izmirenje starog duga uz otpust 40 odsto dugovanja ili plaćanje na rate uz procentualni otpust duga, zavisno od trajanja reprograma. Ako žele da im se otpusti 40 odsto duga, domaćinstva mogu platiti 60 odsto jednokratno.
Ako žele da plate na rate, dužnici to mogu da izmire u iznosima od 12 do 120 rata, zavisno od visine duga, dok se otpust dela duga uz plaćanje na rate kreće od 35 do 15 odsto. Plaćanje duga u rasponu od 60 do 120 rata ne uključuje otpust duga. Tokom reprograma ne obračunava se kamata na iznos reprogramiranog duga.
Da bi dužnik potpisao sporazum o reprogramu potrebno je da se obrati lokalnoj distribuciji, a jedan od uslova je i izmirenje mesečnog računa za električnu energiju utrošenu u junu. Sporazum o reprogramu mogu zaključiti svi dužnici, i oni koji su utuženi i oni kod kojih je pokrenuta prinudna naplata, ali uz uslov da privrednom društvu za distribuciju nadoknade sve troškove postupka.