Povodom saopštenja Udruženja bankarskih klijenata „Efektiva“, „Elektroprivreda Srbije“ i Privredno društvo „EPS Snabdevanje“ demantuju tvrdnje ovog udrženja i obaveštavaju javnost da je, poštujući zakonske propise, plaćanje računa za električnu energiju bez provizije moguće samo na šalterima distribucija. „Elektroprivreda Srbije“ i PD „EPS Snabdevanje“ ne mogu da omoguće plaćanje bez provizije na šalterima pošta i banaka kako zahteva Udruženje „Efektiva“.
Agencija za energetiku Republike Srbije (AERS) sugerisala je nediskriminatorno ponašanje i jednak odnos prema svim kupcima, a plaćanje provizije umesto kupaca na šalterima pošta i banaka smatra se neopravdanim troškovima. AERS zahteva obezbeđenje održivog poslovanja „EPS Snabdevanja“, racionalizaciju troškova, kao i preispitivanje mehanizama svih popusta.
Do 1. jula, od kada radi „EPS Snabdevanje“ samo na području dve distribucije postojala je mogućnost da kupci plaćaju bez provizije za uplate na šalterima banaka i pošta i te troškove su plaćale te distribucije, što je negativno uticalo na njihovu profitabilnost. Ostala privredna društava nisu plaćala te troškove umesto svojih kupaca. Formiranjem PD „EPS Snabdevanje“ bilo je neophodno na teritoriji Srbije ujednačiti odnos prema kupcima da bi se izbegao svaki vid diskriminacije.
Uvažavajući stav AERS, ali istovremeno i štiteći interese kupaca, ukinuto je plaćanje provizija u ime kupaca na šalterima pošta i banaka, ali je zadržan popust od 5 odsto i rok za plaćanje pomeren je za 5 dana, sa 20. na 25. dan u mesecu, kako bi svi kupci mogli da koriste ove pogodnosti.
Nijedna druga usluga, kao što su plaćanje fiksnog, mobilnog telefona, kablovske televizije isl, ne može da se plati u pošti ili u bankama bez provizije. Koliki će biti iznos provizije određuju samostalno „Pošta Srbije“ i banke. Treba istaći i da nema povećanja profita banaka, jer je provizija na uplate uvek postojala, ali su ove troškove snosile pojedine distribucije.