Home VestiPolitika i društvo Istraživanje Best Buy Award: Srbi najviše vole Bambi, Niveu i Opel

Istraživanje Best Buy Award: Srbi najviše vole Bambi, Niveu i Opel

by bifadmin

Rezultati prvog istraživanja Best Buy Award (nagrada za najbolju kupovinu) u Srbiji, koje je sprovela švajcarska organizacija ICERTIAS na osnovu iskustva i zadovoljstva građana odnosom cene i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu, pokazuju da su proizvodi i kompanije kao što su Bambi, Nivea ili Opel, za Srbe najbolji primer i tipični simboli najboljeg odnosa cene i kvaliteta.

Švajcarska organizacija ICERTIAS meri iskustvo i zadovoljstvo građana odnosom cene i kvaliteta proizvoda i usluga na tržištu (najbolji kvalitet za potrošeni novac – value for money). Istraživanje u Srbiji je sprovedeno tokom oktobra 2013. godine i obuhvatilo je 57 različitih ekonomskih kategorija u sektorima kao što su: maloprodaja, hrana, obuća, odeća, kozmetika, kućni aparati, telekomunikacije, finansije i mnogi drugi.

bambi

U okviru Best Buy Award istraživanja, od ispitanika je traženo da daju mišljenje o tome šta, na osnovu njihovog ličnog iskustva sa određenim kategorijama proizvoda i usluga prisutnim na srpskom tržištu, predstavlja najbolji odnos cene i kvaliteta – najbolji kvalitet za potrošeni novac.

Pitanja u istraživanju Best Buy Award bila su otvorena, tj. ispitanici nisu imali ponuđene odgovore. Mogli su slobodno da nabrajaju imena proizvođača i pružalaca usluga koji, na osnovu njihovog iskustva, nude najbolji odnos cene i kvaliteta na srpskom tržištu.

Na primer, ispitanicima je u anketi u kategoriji „čokolada“ postavljeno sledeće pitanje: „Navedite naziv čokolade koja na osnovu Vašeg iskustva i po Vašem mišljenju ima NAJBOLJI ODNOS CENE I KVALITETA na srpskom tržištu“.
Najčešći odgovor ispitanika na ovo pitanje je bio – „Milka“.

Na isto pitanje, u kategoriji „krema za lice“, prvo mesto (najviše glasova srpskih potrošača) osvojila je Nivea. U kategoriji sportska obuća, prvo mesto zauzeo je Adidas.

Prva mesta u okviru ostalih kategorija koje su istraživane u Srbiji zauzeli su Nokia (mobilni telefoni), Opel (porodični automobili), Asus (prenosivi računari), Bambi (keksovi), Takovo (slatki namazi), Orbit (žvakaće gume), C (instant supa), Knjaz Miloš (mineralna voda), Nectar (voćni sok), JAT – Air Serbia (aviokompanija) itd.

Važno je napomenuti da istraživanja Best Buy Award ne mere vrednost ili tržišni udeo brenda. Za merenje odnosa cene i kvaliteta dobara i usluga na tržištu isključivo su korišćeni iskustvo, mišljenje, zadovoljstvo i percepcija potrošača, zasnovani za ličnom iskustvu.

Pročitajte i ovo...