Manje od 10% tehnoloških kompanija ima ženske osnivače ili rukovodioce, pa shodno tome proizvođači gedžeta i aplikacija ne računaju mnogo na žene kada ispituju tržište, odnosno mišljenja korisnika o svojim proizvodima. Međutim, izgleda da je ova intuitivna okrenutost kompanija ka, pre svega, mladim muškarcima od 18 do 35 godina starosti – velika greška.
Ženevijev Bel, šefica Intelove grupe za istraživanja, pronašla je dokaze da je uloga muškaraca u usvajanju novih tehnologija godinama prenaglašavana. Prema njenim rečima izgleda da su mlade žene spremnije da prihvate nove tehnološke trendove – u zapadnim društvima žene koriste internet 17% više od muškaraca, a sklonije su i češćem korišćenju mobilnih telefona, bilo da se radi o razgovoru bilo o da su u pitanju druge usluge mobilnih provajdera. Takođe, ova starosna grupa žena (18-35 godina) predstavlja najbrže rastuće korisnike Skajpa, a žene takođe u većem broju koriste društvene mreže, sve osim Linkedina. Pripadnice lepšeg pola osim toga u većoj meri koriste na internetu bazirane uređaje poput raznih e-ridera, medicinskih sprava, GPS-a, isl. Iz ove statistike ne treba međutim isključiti ni starije žene, jer su i one sve češći korisnici interneta i napredne tehnologije.
Zato bi, predlaže Bel, tehnološke kompanije trebalo da obrate više pažnje na ženske korisnike. Međutim reklame ovih kompanija često se obraćaju muškarcima, a i kada su pravljene za oba pola uglavnom su seksističke. Često se u propagandnim aktivnostima ismeva žensko razumevanje tehnologije, a ističu se neke druge, manje laskajuće, ženske karakteristike.
Ženevijev Bel pak smatra da ova greška leži u samoj postavci biznisa (u većini tehnoloških kompanija na rukovodećim pozicijama su muškarci), ali i u istorijskoj nepravdi koja je izbrisala ulogu žena u razvoju tehnologije.
Izvor: The Atlantic