Imajući u vidu da korisnici finansijskih usluga procentualno najviše koriste bankarske usluge, najveći broj obaveštenja i preuranjenih obaveštenja (87,36%) odnosi se na rad banaka.
Od ukupnog broja obaveštenja, postupanje je završeno u 1.263 slučaja (83,6%), od čega se njih 903 (71,5%) odnosilo na neosnovane prigovore, a 360 obaveštenja (28,5%) na osnovane prigovore.
U poređenju sa 2012. godinom, broj primljenih obaveštenja je manji za 15,03%.
Korisnici su se najčešće obraćali zbog:
– neprimenjivanja, odnosno delimičnog primenjivanja preporuka Narodne banke Srbije (Preporuke BAN 001/13 od 31. maja 2013. godine u vezi sa stambenim kreditima indeksiranim u švajcarskim francima i Preporuke BAN 002/13 od 31. maja 2013. godine u vezi s primenom ugovorenih neodredivih elemenata promenljive kamatne stope pre početka primene Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.
– problema u vezi s načinom utvrđivanja nove visine anuiteta u postupku usklađivanja ugovora sa Zakonom zaključenih pre početka primene ovog zakona;
– zahteva za povraćaj sredstava koja je banka više obračunala i naplatila pre početka primene Zakona, a po osnovu primene promenljive a neodredive nominalne kamatne stope, čija visina je bila povećana u odnosu na onu koja je inicijalno ugovorena;
– poteškoća u izmirivanju obaveza po osnovu zaključenih ugovora o kreditu, kreditnim karticama ili dozvoljenom prekoračenju po tekućem računu, kao i nemogućnosti da se izvrši refinansiranje ovih dugovanja, naročito kada je reč o potraživanjima banaka koja su indeksirana u švajcarskim francima;
– neobaveštavanje jemca o uslovima pod kojima je glavni dužnik zaključio ugovor s bankom i visini kreditne obaveze, kao i zbog neblagovremenog obaveštavanja jemca od strane banke o postojanju neizmirenog dugovanja glavnog dužnika, odnosno njegovoj obavezi da umesto dužnika izmiri
dospelo dugovanje, te i nemogućnosti da se izvrši zamena jemca;
– nedoumica u vezi s visinom naknade koju treba platiti pri prevremenoj otplati kredita za one ugovore koji su zaključeni pre početka primene Zakona, neobaveštavanja klijenata/korisnika o obavezi obračunavanja naknade za održavanje računa i naplati te naknade s računa i kada na računu
nema sredstava i/ili kad račun nije aktivan, kao i zbog dugovanja na ime naknade za održavanje tekućeg računa i zatezne kamate koja su nastala u dužem vremenskom periodu;
– problema u vezi s neisplaćenim novčanim sredstvima pri obavljanju transakcije platnom karticom na bankomatu, po osnovu čega je izvršeno zaduživanje tekućeg računa korisnika.