Home VestiEkonomija Rast prodaje Atlantic Grupe u prvom kvartalu 2014.

Rast prodaje Atlantic Grupe u prvom kvartalu 2014.

by bifadmin

Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2014. godine ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 149,9 miliona evra, što u odnosu na prvi kvartal 2013. godine predstavlja rast od 4,1 odsto. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 11,4 miliona evra i porasla je 13,4% u odnosu na isti period 2013., dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 4,3 miliona evra i predstavlja rast od 5,2 odsto.

atlantic-kamioni-ftd

„Atlantic Grupa je ušla u godinu s rastom poslovanja zadržavajući ranije najavljena očekivanja, usprkos izostanku ekonomskog oporavka tokom prvog kvartala u regionu i šire.  Pritom se u ovom periodu kao zamajac rasta najviše ističu jačanje distributivnog portfolija u regionu, rast prodaje izvan regiona u skladu s internacionalnim fokusom kompanije i poboljšanje profitnih marži na svim nivoima. I u narednom periodu ćemo se fokusirati na razvoj poslovanja, upravljanje rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje finansijskim obavezama“, istakao je Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic Grupe.

Poslovanje Atlantic Grupe je u prvom kvartalu obeležio početak distribucije Unileverovog asortimana na tržištu Hrvatske i Slovenije, kojim je  Atlantic potvrdio status vodećeg distributera u regionu koji nudi najviši nivo distributivne usluge uz visoku realizaciju distributivnih parametara. Unilever je jedan od najvećih svetskih proizvođača robe široke potrošnje u čijem portfoliju se nalaze globalno poznate marke Knorr, Hellman’s, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnoge druge. Ugovor je, posmatrajući ukupnu godišnju prodaju portfolija, vredan ukupno 32 miliona evra, od čega se 51 odsto odnosi na tržište Hrvatske, a 49% na tržište Slovenije.

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom kvartalu 2014. najviše su doprinela strateška poslovna područja Sportska i aktivna ishrana (rast od 5,9 posto) i Zdravlje i nega (7,1 posto) kao i novi distributivni ugovor s principalom Unilever u okviru Strateškog distributivnog područja Hrvatska i Distributivnog područja Slovenija. Kafa se s 18,8% udela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 28,2 miliona evra prihoda od prodaje.

Posmatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je na tržištu Slovenije (23,0%) koje čini 15,1% ukupnih prihoda od prodaje. Tržište Hrvatske je najveće u ukupnom prihodu od prodaje s 23,8% i ostvarilo je rast od 9,7%. Tržišta Rusije i ostalih zemlja ZND-a su ostvarila rast od 25,2% i time čine 6,1% ukupnih prihoda od prodaje Grupe. Ključna evropska tržišta (Nemačka, UK, Italija, Švajcarska, Austrija, Švedska i Španija), koja čine 13,9% ukupnih prihoda od prodaje, ostvarila su rast od 1,2%.

Lične robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 66,8%, distribucija proizvoda robnih marki principala s 17,2%, apotekarski lanac Farmacia sa 6,9% dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju s 9,2%.

Pročitajte i ovo...