Kanali mobilne komunikacije ubrzano se razvijaju, ali ih kompanije još uvek ne koriste u dovoljnoj meri – navodi se u najvećem međunarodnom istraživanju o komunikacijama u Evropi, koje sprovode Evropska asocijacija za obrazovanje i istraživanje u oblasti odnosa s javnošću (EUPRERA) i Evropska asocijacija direktora komunikacija (EACD) uz podršku međunarodne mreže PR agencija – Ketchum. Istraživanje je zasnovano na odgovorima 2.777 stručnjaka za komunikacije iz 42 zemlje, među kojima je i Srbija.
Polovina ispitanika izjavila je da njihove organizacije trenutno razvijaju kanale mobilne komunikacije, a 91% predviđa da će kanali mobilne komunikacije biti prioritetna razvojna oblast u naredne tri godine. Smatra se da su glavne prilike koje pružaju mobilni kanali komunikacija sa stejkholderima u bilo koje vreme (60%), prezentacija sadržaja prilagođenih korisnicima (54%), i dopiranje do mlađe publike (40%). Glavni izazovi su vezani za integraciju mobilnih medija sa drugim kanalima i platformama (58%), pronalaženje ubedljivih koncepata koji stvaraju dodatnu vrednost (47%) i predstavljanje kompleksnih sadržaja na mobilnim ekranima (46%).
Jedan od fokusa istraživanja bilo je i liderstvo. Ispitanici širom Evrope su ocenili da su pouzdanost (58,9%), inovativnost (51,5%) i kvalitet proizvoda/usluge najvažniji za ocenu liderstva jedne organizacije. Za njima slede kvalitet menadžmenta, imidž dobrog poslodavca, a tek na šestom mestu je finansijska snaga. Čak 88,3% ispitanika ocenjuje efikasnu komunikaciju kao faktor koji je od velikog značaja za dobro vođenje organizacije.
„U Srbiji se kvalitet proizvoda i pouzdanost smatraju ključnim karakteristikama liderskih organizacija, što se uglavnom poklapa sa rezultatima dobijenim u drugim zemljama. Međutim, iznenađuje činjenica da samo četvrtina domaćih ispitanika smatra da fokusiranost na korisnika ili potrošača igra značajnu ulogu u formiranju imidža liderske organizacije, i to je svakako oblast na kojoj treba poraditi u budućnosti ukoliko želimo da idemo u korak sa svetskim trendovima i pokažemo da su nam oni od kojih živimo zaista važni.“ ističe Ljiljana Boljanović, direktorka agencije Olaf&McAteer, Ketchum-ovog partnera u Srbiji, dodajući da, „ohrabruje što je oblast društveno-odgovornog poslovanja među ispitanicima iz Srbije kotirana prilično visoko (38%), i toj oblasti pridajemo više važnosti nego Nemci (26,5%), Britanci (27,7%) i čak duplo više nego Poljaci (18%).“
Istraživanje je takođe pokazalo da među osobinama lidera Evropljani najviše cene sposobnost da se komunicira otvoreno i transparentno (94%). Vrlo visoko se kotiraju i vođstvo davanjem ličnog primera (90%) i saglasnost onoga što se govori i onoga što se radi (89%). Ohrabruje činjenica da se korišćenje „inspirativne retorike“ nalazi na poslednjem mestu od 14 osobina koje su ocenjivane.