Speed-runner je termin kojim gejmeri (igrači video igrica) nazivaju rekordere među sobom, tj. one koji igrice završavaju brže od svih. Mnogi od njih snimaju svoje uspehe i objavljuju ih na internetu, a od toga se može i lepo zaraditi, pomoću platformi poput Twitcha koje okupljaju profesionalne igrače.
Naime, Twitch je sajt i aplikacija pomoću kojih najbolji gejmeri mogu uspostaviti neku vrstu poslovnog partnerstva sa kompanijama koje prave igrice. Mnogi poznati speed-runneri tako svoje veštine dele sa širom publikom, komentarišući korake i poteze koje su napravili obarajući rekorde, i deleći savete. Takvi igrači izdržavaju se od svog hobija, koji su pretvorili u pravu profesiju. Oni za kompanije sa kojima su u partnerskom odnosu privlače sponzorstva, donacije, ali i pretplate na posebne kanale na kojima objašnjavaju publici svoje poteze.
A da je ovo dobar teren za razvoj biznisa pokazuje podatak da tako mali sajt ima posetu od preko 55 miliona unikatnih poseta mesečno a da svaki posetilac na njemu provede 106 minuta dnevno. Priča se i da je Google “bacio oko” na ovu malu kompaniju, čija bi vrednost u slučaju prodaje bila ne tako mala – milijardu dolara.
Izvor: BuzzFeed News