Uticaj Samsunga na tržištu pametnih telefona počinje znatno da slabi zbog čega za ovu južnokorejsku kompaniju počinju da gube interesovanje i investitori.
U skladu sa trenutnom situacijom i poslovna očekivanja su smanjena. Glavni konkurenti Samsunga su kineski modeli smart telefona. Mark Njuman, analitičar firme „Sanford Bernastain“ smatra da će Samsung biti pod sve većim pritiskom kako se tržište bude kretalo ka sve većem rastu cena, što bi sprečilo njegov pad akcija na tržištu i zadržalo kineske proizvođače, naročito ohrabrene zbog trenutnog nedostatka konkurencije u segmentu modela ispod 200 dolara. Kako Njuman procenjuje, margina operativnog profita Samsunga biće smanjena sa 23,3% koliko je iznosila prethodne godine na 15,5% do 2015. On takođe očekuje da će prodaja mobilnih telefona ostvariti samo 47% ukupnog profita kompanije 2015.godine, što je čak za 20% manje u poređenju sa 2013. godinom.
U drugom kvartalu, kompanija Xiaomi, koju nazivaju „kineskim Apple-om“postala je broj jedan prodavac na kineskom tržištu i preuzela vodeće mesto koje je do nedavno pripadalo Samsung-u, uz 14% udela na globaolnom tržištu pametnih telefona. Ova kompanija beleži rast na kineskom tržištu od 240% u odnosu na prethodnu godinu. Ipak, procene Njumana su da će Samsung pametnim poslovnim potezima uspeti da povrati svoju poziciju na tržištu.
Izvor: CNBC