Oko polovine građana Srbije ima zamerke na rad inspekcijskih službi, od čega je najveći broj pritužbi na račun neažurnosti, nezainteresovanosti i spore reakcije inspektora, kao i na njihovo neizlaženje na teren. Ovo su rezultati najnovijeg ispitivanja stavova građana, koje je sprovela Fondacija Centar za demokratiju i njihovim objavljivanjem zvanično otpočela kampanju „Građani za reformu inspekcija – ka efikasnom inspekcijskom sistemu“.
„Samo na republičkom nivou postoji 37 inspekcija, a za njihov rad vezano je oko 1.000 različitih zakona i propisa, od kojih se mnogi prepliću. Dodatni problem predstavlja činjenica da neki od inspektora ni ne poznaju sve propise,” rekao je prof. dr Bogoljub Milosavljević, redovni profesor ustavnog i upravnog prava na Pravnom fakultetu Univerziteta Union i dodao „Neophodno je sprovesti sveobuhvatnu reformu inspekcijskih službi, koje, gde je to moguće, treba ujediniti, a u nekim slučajevima i decentralizovati. Pored toga, u cilju smanjivanja korupcije u ovoj oblasti, potrebno je obrazovati posebno telo koje će kontrolisati rad inspektora.”
„U okviru kampanje planiramo da organizujemo izazove koji će direktno uključiti građane u reformu inspekcija, kroz takmičenje za predlog mobilne aplikacije ili veb platforme koje će doprineti poboljšanju rada inspekcijskih službi,“ rekao je Darko Soković, predsednik fondacije Dokukino i dodao „Želja nam je da na ovaj način aktivno uključimo građane u sam proces reformi inspekcijskog sistema:“
Centar za demokratiju sproveo je anonimno telefonsko istraživanje stavova građana u periodu od 11. avgusta do 5. septembra ove godine, prilikom čega je ispitano je više od 5.000 građana širom Srbije o njihovim stavovima o radu inspekcijskih službi.