Home VestiEkonomija Atlantic Grupa: 2014. obeležio rast poslovanja uz najveći investicioni ciklus u razvoj proizvodnje

Atlantic Grupa: 2014. obeležio rast poslovanja uz najveći investicioni ciklus u razvoj proizvodnje

by bifadmin

Atlantic Grupa je u 2014. godini ostvarila prihode od prodaje od 670,8 miliona evra, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 2,4 odsto. Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 57,8 miliona evra i porasla je 3,8 odsto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 28,0 miliona evra i predstavlja rast od 2,6 odsto.

„Iako su 2014. godinu obeležili posebno teški makro i mikroekonomski uslovi, primarno smanjena lična potrošnja, snažna depresijacija ruske rublje, elementarne nepogode u regiji, kao i negativna kretanja većine tržišnih kategorija, Atlantic Grupa beleži prihode i profitabilnost u skladu sa najavljenim očekivanjima uz kontinuirano smanjenje zaduženosti. Ponosni smo na ostvareni rezultat, a u 2015. nastavljamo sa fokusom na dalji rast i internacionalizaciju poslovanja, upravljanje operativnim i finansijskim rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje finansijskim obavezama“, istakao je Emil Tedeski, pretsednik Uprave Atlantic Grupe.

U poslovanju Atlantic Grupe, 2014. godinu obeležili su uspešan početak distribucije Unileverovog asortimana (Knorr, Hellman’s, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnogi drugi) na tržištu Hrvatske i Slovenije i izgradnja nove fabrike energetskih pločica Multipower iz asortimana sportske i aktivne ishrane u Industrijskom parku Nova Gradiška. Obzirom na uspešno izvedene radove u predviđenim rokovima, tehnološki tim započeo je probnu proizvodnju u pogonu, kako bi nakon prvog kvartala 2015. godine proizvodnja postigla punu funkcionalnost.

Time je dovršen najveći investicioni ciklus u proširenje i razvoj sopstvenih proizvodnih kapaciteta u istoriji poslovanja kompanije, ukupne vrednosti 13 miliona eura. U cilju dalje internacionalizacije poslovanja i jačanja brendiranog asortimana, u novembru 2014.

Atlantic Grupa je potpisala ugovor o stopostotnom preuzimanju kompanije Foodland sa sedištem u Beogradu i proizvodnim pogonima u podnožju Kopaonika, u naselju Igroš. Najvažniji dio asortimana Foodlanda pod brendom Bakina tajna obuhvata delikatesne slane namaze i umake, slatke namaze, kao i prirodne sirupe i sokove od svežeg voća i povrća.

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u 2014. najviše su doprineli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi rastom od 3,1 odsto, Strateško distributivno područje Međunarodna tržišta rastom od 4,8 odsto i početak distribucije principala Unilever u Strateškom distributivnom području Hrvatska i Distributivnom području Slovenija. Kafa se sa 20,1 odsto učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 134,6 miliona eura prihoda od prodaje.

Posmatrano po tržištima, najveći rast od 17,4 odsto ostvaren je na tržištu Slovenije koje čini 15,8 odsto ukupnih prihoda od prodaje. Tržište Hrvatske je sa 25,1 odsto učešća najveće u ukupnom prihodu od prodaje i ostvarilo je rast od 6,3 odsto.

Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 67,0 odsto, distribucija proizvoda robnih marki principala sa 18,0 odsto, apotekarski lanac Farmacia sa 6,2 odsto, dok proizvodi, koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu, u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju sa 8,8 odsto.

Pročitajte i ovo...