“Transformacija Generalija je postignuta, i u ime svih naših zaposlenih, s ponosom mogu da potvrdim da su ciljevi za 2015. postavljeni u januaru 2013. godine postignuti godinu dana ranije. U ovom preokretu uspeli smo da generišemo 18 milijardi € za naše akcionare i uvereni smo da ćemo i dalje ostvarivati još veću vrednost. Danas je Generali fokusiran na svoju osnovnu delatnost, osiguranje, veću disciplinu u upravljanju svojim bilasnom i kapitalom, i jednostavnije i transparentnije geografsko prisustvo i upravljanje. Sada se pripremamo da započnemo novo poglavlje u našoj istoriji i radujemo se predstavljanju sledeće faze naše strategije u maju“, izjavio je Mario Greko, generalni direktor Generali Grupe.
Grupa je završila poslovnu godinu sa snažnim rastom i ostvarila svoj trogodišnji plan preokreta do 2015, godinu dana pre roka. Ove strateške inicijative su omogućile Generaliju da poboljša svoju profitabilnost i ponovo ojača snagu svog kapitala.
Uprkos izazovnom makroekonomskom scenariju i niskim kamatnim stopama, Grupa je temeljno transformisala svoj finansijski i poslovni profil za samo dve godine. Primena strateškog plana takođe je omogućila kompaniji da premaši svoj glavni cilj postavljen za 2015. – profitabilnost – godinu dana pre roka: poslovna stopa prinos na kapital (RoE) dostigao je 13,2% na kraju godine (naspram cilja za 2015. od 13%; bila je 11,7% u 2013.).
Značajni rast poslovnog učinka u segmentu životnog osiguranja (+15,2%), kao i u (P&C) imovinskim osiguranjima (+13,1%), dovelo je do poboljšanja opšteg poslovnog rezultata na 4.508 miliona € (+10,8%; 4.071 miliona evra u poslovnoj 2013. godini).
Neto rezultat od 1.670 miliona € (1.915 mil. € u poslovnoj godini 2013.) uključuje približno 400 miliona € od vanrednih, jednokratnih prihoda, uključujći prodaju BSI i pogoršanje Ingosstrakha. Korigovani neto rezultat, bez ovih vanrednih stavki, iznosi 2,1 mlijardu €.
U pogledu produkcije, uvođenje novih proizvoda i poslovnih inicijativa dovelo je do rasta ukupne premije na 70.430 miliona € (+7,7%; 65,9 miliona € u poslovnoj godini 2013.). Rastući rezultati segmenta životnog osiguranja posebno su bili uspešni u Italiji, Francuskoj i EMEA regionu (Evropa, Bliski istok i Afrika). Rast je nastavljen u svim linijama poslovanja, a unit-linked ugovori su zabeležili visoki rast (+43%) u skladu sa strategijom fokusiranja na proizvode sa niskom apsorpcijom kapitala. Novi ugovori, kada je u pitanju ekvivalent godišnje premije (APE), takođe su zabeležili znatan rast na 5.163 miliona € (+14,2%) i visoku profitabilnost. Vrednost novog portfelja (NBV) povećana je za 33,7%.
U segmentu imovinskih osiguranja (P&C), premije su ostale na stabilnom nivou (20,617 miliona €; +0,2%) uprkos teškoj ekonomskoj situaciji i dalje prisutnoj na nekim tržištima. P&C segment Grupe je i dalje podržan visokom tehničkom profitabilnošću, dok je kombinovani racio poboljšan na 93,8% (-1,9 p.p.) zahvaljujući nižem raciu šteta i ograničavanju troškova. Racio rezervisanja je povećan na 154% (150% u poslovnoj godini 2013.).
Ovi rezultati dolaze uz povećanu vrednost kapitala, koji je i dalje u glavnom fokusu Grupe. Kapital akcionara povećan je za 17% na 23,204 mlijarde €, dok je koeficijent Solventnosti I premašio cilj postavljen za 2015. (160%) i dostigao 164% (na pro-forma osnovi, uključujući uticaj prodaje BSI; 141% u poslovnoj godini 2013.).
Iznos dividende po akciji koji će biti predložen na godišnjem sastanku (AGM) je 0,60 €, što je 0,15 € više (+33%) nego prošle godine (0,45 € u poslovnoj godini 2013.). Koeficijent isplate je porastao na 55,9% sa 36,6% u prethodnoj godini. Ukupna dividenda na izdate deonice iznosi 934,1 miliona €. Dividenda će biti isplaćena 20. maja 2015. a datum upisa će biti 19. maj 2015.
Poslovni rezultat segmenta životnog osiguranja porastao je za 15,2% na 2.978 miliona € (2.585 miliona € u poslovnoj godini 2013.), podržan poslovnom profitabilnošću i povećanjem ukupnih premija, kao i povoljnom trendu rezultata neto investicija i ograničavanja troškova. Uprkos izazovnom regulatornom okviru i okruženju sa niskim prinosom, rezultat je skoro isti kao i na nivou pre početka finansijske krize u 2008. godini.
Prihod od premija Grupe porastao je za 11,2% na 49.813 miliona € potpomognut pozitivnim učinkom u svim linijama poslovanja, pogotovo snažnom rastu unit-linked ugovora (+43%). Pozitivni razvoj zabeležen je i kod štednih proizvoda (+4%) i riziko proizvodima osiguranja (+2,5%). Doprinos Italije je bio veoma dragocen, gde je rast od preko 30% potpomognut povećanju osiguranja sa jednokratnom uplatom premije (+60,5%). Premije u Francuskoj su takođe porasle (+10%) zahvaljujući preduzetim radnjama u portfoliju, uz odličan učinak štednih proizvoda i unit-linked polisa. Rast je zabeležen i u EMEA državama (+21,1%). Nakon planiranog smanjenja osiguranja sa jednokratnom uplatom premije (-25,9%) zbog trenutnih niskih kamatnih stopa, u Nemačkoj je zabeleženo smanjenje premija (-8,8%). Odličan učinak je zabeležen i u Južnoj Americi (+26,6%), Aziji (+19,1%) i međunarodnom poslovanju (+11,4%).
U poređenju sa prošlom godinom, novi ugovori kada je u pitanju APE (ekvivalent godišnje premije) zabeležili su stabilan rast (+14,2%), uglavnom zahvaljujući osiguranjima sa jednokratnom uplatom premije (+27,2%). Učinak po pitanju APE pogotovo je bio pozitivan u Italiji (+62,4%) i Francuskoj (+17,8%). Vrednost novog portfelja (NBV) porasla je na 1.239 milion € (+33,7%), uz poboljšanu profitabilnost zahvaljujući marginama (NBM) od 24% (21% u 2013.).
Neto prihod od životnog osiguranja – razlika između primljenih uplata i isplata – znatno je porastao na 12.747 mil. € kao rezultat pozitivnog trenda u ukupnom broju premija.