Avioprevoznik Malezija Erlajns (Malaysia Airlines) već godinama posluje sa gubicima, a kap koja je prelila čašu bile su dve nesreće iz prošle godine: nestanak njenog aviona „MH370“, sa 239 putnika i članova posade i obaranje aviona ove kompanije iznad Ukrajine, pri čemu je poginulo 298 putnika i članova posade.
Pre ove dve nesreće kompanija je bila opterećena sukobima između uprave i sindikata, ali i time što se malezijska vlada mešala u njene poslove pa su komercijalni ugovori često dodijeljivani dobavljačima sa političkim vezama.
Pristnuta narastajućim gubicima, ova kompanija je sada ušla u “tehničko bankrotstvo”, a njen novi direktor Kristof Miler objavio je da će 6.000 zaposlenih dobiti otkaz.
Za sada, prema rečima novog direktora, aviokompanija radi “normalno” i kriza ne utiče na njenu realizaciju letova.
Malezija erlajns planira rebrendiranje kompanije, a Miler nije bio direktan u odgovoru na pitanje da li će to značiti i promenu imena, logoa ili drugih obeležja. Ono što se međutim zna je da će morati da smanji troškove poslovanja, da efikasnije koristi kapacitete, stvori profitabilnu poslovnu mrežu i ostvari partnerstvo s drugim avio-kompanijama.
Izvor: BBC