Lanac za prodaju pljeskavica koji je u američki narodni govor uveo reč „superveliki“, počeo je mršavljenje: prvi put za više od 40 godina, a možda i od svog početka, Mekdonalds kaže da smanjuje broj svojih restorana u SAD.
Najveći lanac sveta za hamburgere je za ovu godinu najavio zatvaranje više restorana u SAD nego otvaranja novih. To se nije dogodilo bar od 1970. godine, navodi u analizi agencija AP.
Beka Hari, predstavnica Mekdonaldsa za štampu, odbila je da iznese cifre, ali je rekla da će biti „minimalnog“ smanjenja sadašnjeg broja od 14.300 američkih restorana te firme.
Ta kompanija je brzo rasla tokom većeg dela svoje istorije, dosledno nudeći hranu po pristupačnim cenama. Čak je i cvetala tokom recesije, kada je „meni za jedan dolar“ pomogao ljudima da uštede, a uvela je i nove proizvode.
Ali, drugi lanci kao što je „Chipotle“ reklamiraju se hranom boljeg kvaliteta što je okrnjilo dominaciju Mekdonaldsa.
Rukovodioci Mekdonaldsa takođe priznaju da je njihov preterano komplikovan meni doveo do grešaka u izvršavanju porudžbina i da je produžio čekanje gostiju, a nisu uspeli da održe ni korak sa promenama ukusa klijentele.
U aprilu, Mekdonalds je rekao da će ove godine zatvoriti 700 slabijih lokacija širom sveta, a potom i da će smanjiti birokratiju i poslovati elastičnije.
Zatvaranje slabih prodavnica nije neobično za kompanije koje pokušavaju da poboljšaju poslovni rezutat. Starbaks je zatvorio stotine kafea u SAD od 2008. godine, a povećao prodaju i geografski se proširio.
Iako zatvara restorane, Mekdonalds ostaje najveći lanac za prodaju pljeskavica u SAD gde i dalje ima više nego duplo restorana od broja 2, Burger Kinga.
Mekdonalds i dalje raste u svetu gde planira da ove godine doda još 300 na ukupno više od 36.000 restorana.
Izvor: Beta