Studija “Stanje maloprodaje u Evropi” otkriva visok nivo potražnje za novim tehnologijama unutar prodajnih objekata u cilju poboljšanja iskustva potrošača.
Širom Evrope, 67% potrošača izrazilo je uverenje da bi “maloprodajni objekti tebalo da koriste više tehnologije kako bi poboljšali iskustvo potrošača”, sa posebnim naglaskom na smanjenje redova, višekanalnu prodaju i unapređenje usluge u samom objektu. Primećeno je da bi potencijalni troškovi nekorišćenja tehnologije koja bi poboljšala celokupno iskustvo potrošača bili prilično veliki.
“Podrška odgovarajuće tehnološke infrastrukture postaje uobičajeno očekivanje potrošača. Povrh toga, potrošači nam govore da bi investiranje u tehnologiju uticalo ne samo na kratkoročno ponašanje pri kupovini, već na percepciju i lojalnost brendu na duge straze”, izjavio je Adrian Klark, direktor za poslovne sisteme u kompaniji Epson Europe.
29% ispitanih širom Evrope otkriva da često napusti prodajni objekat ne obavivši kupovinu zbog dugačkih redova na kasi. Štaviše, 25% kaže da po isti artikal često ode u konkurentsku radnju ukoliko je veliki red. Potrošači su izrazili želju za efikasnijim sistemima samousluživanja, pri čemu se 87% izjasnilo da ih smatra neophodnim, ili u najmanju ruku vrednim za jedan brend. 42% ispitanih kaže da želi opcije za mobilno plaćanje u samom objektu.
Gotovo je u svakoj petoj evropskoj zemlji slučaj da korisnici često kupuju proizvod online dok ga gledaju u nekoj drugoj radnji. Ovo nagoveštava da prodavcima potencijalno opada prodaja za oko 20% u korist rivalskih brendoba koji nude bolju integraciju više kanala kupovine. Kao potvrda gore navedenog podatka, 55% ispitanih kaže da je veća verovatnoća da će se loša integracija prodajnih kanala negativno odraziti na lojalnost brendu.
Epsonovo istraživanje naglašava da se 38% kupovine u Evropi obavlja onlajn, pri čemu 89% ljudi navodi da je primarni motiv za onlajn kupovinu njena “zabavna” komponenta. 64% ispitanih kaže da veruje da bi iskustvo virtuelne kupovine u samom objektu donelo više aktivnosti, dok 63% veruje da bi virtuelna tehnologija kupovine podstakla potrošače da se vrate u radnju.
Epsonova detaljna studija dalje otkriva da 72% potrošača u Evropi trenutno smatra personalizovane ponude važnim, dok 64% kaže da personalizovane kupovine jačaju lojalnost brendu, a dve trećine očekuje da će personalizacija postati još važnija u naredne tri godine.
Dve trećine potrošača kaže da im ne smeta da ritejleri beleže njihove kupovne navike kako bi kreirali personalizovane ponude i komunikaciju, dok 67% kaže da bi voleli da se ponude baziraju na onome što oni sami kažu prodavcima a ne na prethodnim kupovinama. 72% potrošača kaže da će u naredne tri godine verovatno postati proaktivniji kada je u pitanju način na koji komuniciraju i dele informacije sa ritejlerima.
Pored prednosti koje donosi tehnologija i mogućnosti da se pomoću nje ponudi personalizovano iskustvo kupcima, istraživanje takođe naglašava da prodavci ne treba da zamemare tradicionalne vrednosti kao što su „dobar kvalitet proizvoda“ (79%) i „kvalifikovani prodavci“ (91%) koje su navedene kao dva najvažnija faktora koji će najverovatnije uticati na percepciju brenda i lojalnost.